نقد اخبار روز *م.گونش

 

*یک کارشناس: تردیدی نیست که استیضاح ترامپ به دلیل ترکیب سیاسی سنا و زمان کوتاه پایان ریاست جمهوری ترامپ به برکناری رئیس جمهوری آمریکا نخواهد انجامیداما دموکرات‌ها برای اهداف سیاسی وارد چنین روندی شدند از جمله دو استیضاحی کردن ترامپ و کاهش احتمال ورود مجدد ترامپ به انتخابات ریاست جمهوری.

ارک – ممکن است  ترامپ با دو استیضاح بدنام شود، ولی حذف وی از صحنه سیاسی  جز از طریق محاکمه قضائی مقدور نخواهدشد.

 

* سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران : چهار مورد جدید ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران شناسایی شده و ناقلان آن تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ارک- گویا سرعت سرایت کرونای جهش یافته انگلیسی زیاد است، لذا برای جلوگیری از سرایت آن دقت زیاد  و دستور العمل های خاص لازم می باشد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: واحدهای آلاینده باید یک درصد از سهم فروش خود را به منظور توسعه فضای سبز به شهرداری پرداخت کنند.

ارک – مسئولین ذیربط علاوه بر پیگیری اخذ سهم توسعه فضای سبز باید در فکر حذف یا تقلیل آلایندگی صنایع نیز باشند. باور این است که دریافت سهم فضای سبز نمی تواند خسارات ناشی از آلایش را جبران کند.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز پس از تهران دومین شهر برج‌ساز و بلندمرتبه ساز کشور است، گفت: این صنعت ده‌ها هزار نفر را در استان مشغول به‌کار کرده و با نظارت و مهندسی، موجب استحکام بناها و استانداردسازی و همچنین کمتر شدن خطرات احتمالی زلزله شده است.

ارک- بلند مرتبه سازی نیازمند حریم فضای سبز، پارکینگ، و نهادهای آموزشی و اجتماعی می باشد. اگر اینگونه نیازمندیها در اجرای پروژه های شهرسازی رعایت نشود جامعه شهری آسیب می بیند.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه شهروندان، گفت: سرانه مطالعه برای شهروندان تبریزی در حدود ۱۵ دقیقه در روز بوده، در حالی که میانگین کشوری حدود ۲۰ دقیقه است.

ارک- افزایش سرانه مطالعه به عوامل متعدد نیازمند می باشد.ازجمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: تنوع موضوع کتاب های جدید، افزایش کتابهای ترکی، افزایش ایستگاه های فروش، ایجاد فروشگاه های سیار، خرید کتابها از طرق مؤسسات فرهنگی و خیرین و توزیع رایگان کتاب با روش های هوشمند.

 

*ایسنا: احمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر در صفحه توییتر خود نوشت: پیش از این در زمان بالا گرفتن تنش های آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گفتم که ایجاد گفت وگو میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نتایج مهمی به دنبال خواهد آورد. چنین گفت‌وگویی به تنش های منطقه پایان می دهد و اعتماد میان دو کرانه خلیج(فارس) را قوی تر می کند.

ارک- بی شک گفتگوهای مفید و منصفانه  می تواند تنش ها را کاهش دهد. قرار نیست هر چه در اطاقهای فکر کشورها مطرح می شود، عملی گردد. برای کاهش هزینه های کلان مسابقه های تسلیحاتی بی حاصل و حذف خطرات جنگ های احتمالی، نشستن سرمیز مذاکرات صلح وسازش ضرورت تام دارد.

 

*ایسنا – مجید تخت‌روانچی: رئیس جمهور آمریکا در طول این چند سال کارهای عجیب و غریب زیاد داشته و این نگرانی را به وجود آورده است که حتی در چند روز مانده به اتمام ریاست جمهوری‌اش هم ممکن است کارهای پیش بینی نشده‌ای انجام دهد

ارک- از قدیم گفته اند که از تفنگ پر، یک نفر
می ترسد ولی از تفنگ خالی دونفر.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا