نقد اخبار روز *م.گونش

 

*نرخ روزانه مبتلایان به کرونا در آلمان طی یک شبانه روز گذشته به رقم ۲۰،۳۹۸ تن رسید.بدین ترتیب، در این کشور اروپایی تاکنون تعداد کل مبتلایان به کرونا به ۲،۰۹۰،۱۶۶ نفر و شمار قربانیان این بیماری ویروسی به ۵۰،۲۹۶ تن رسیده است.

ارک- معلوم است که کرونا خطرناک تر از آنست که بی توجهی شود. مردم و مسئولین باید بدنبال رعایت پروتکل ها باشند.

 

*جو بایدن روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد تا رسما زمام امور را در این کشور به دست بگیرد.

ارک – دولت جو بایدن احتمالا متعدل و منطقی تر از دولت ترامپ خواهد بود. لذا دولت های مرتبط و دارای مسئله با امریکا نیز باید تغییراتی در سیاست های خود ایجاد کنند.

*سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رویکرد ما در مواجهه با دولت‌های غربی به ویژه آمریکا آن است که این کشورها باید ابزار تحریم علیه کشورمان را بردارند.

ارک- علل تحریم ها نیز باید مدنظر قرار گیرند.

 

*دکتر علیرضا زالی از افزایش ۱.۸  درصدی شاخص های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری مبتلایان به کرونا، با ۴.۸رشد نسبت به روز قبل، ۲۸۴ بیمار گزارش شده است که از این تعداد ۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

ارک – گویا کار مبارزه با کرونا فعلا با شدت زیاد باید ادامه یابد و تخلف از پروتکل ها خطرات وخسارات مشخصی دارد.

*منابع آگاه اعلام کردند که امارات متحده عربی قرارداد خرید ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵ و ۱۸ فروند پهپاد نظامی و تهاجمی را با آمریکا امضا کرده است.

ارک – با توجه به  روابط جدید امارات با اسرائیل این هواپیماها جزو ذخیره جنگی و ابزار تهدید اسرائیل نیز می تواند بحساب آید.

*گفته شده، تاثیر نرخ ارز از یک سو و بالا رفتن هزینه‌های ساخت‌ و ساز از سویی دیگر، نوسانات بازار مسکن را تشدید کرده و باعث شده تا بازار مسکن کشورمان طی سال‌های اخیر  در وضعیت رکودتورمی قرار گیرد، وضعیتی که کارشناسان برای سال‌ آتی نیز تداوم این وضعیت را پیش بینی کنند، گفت: البته برخی نیز یک جهش قیمتی بزرگ را برای سال ۱۴۰۰ در بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند.

ارک – تا نقش سرمایه ای ساختمان از میان نرود، و مثل طلا و ارز در بازار افت و خیزهای شدید داشته باشد،  همیشه بجای مشکل گشائی،  مشکل ساز خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا