برگزاری مراسم تجمعی در آستانه دهه فجر ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسم تجمعی در آستانه دهه فجر، گفت: تمامی برنامه ها در دهه فجر باید با توجه دقیق به دستورالعمل های ابلاغی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شود.

علیار راستگو روز شنبه در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا افزود: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.
وی ادامه داد: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد ۹ نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.
راستگو با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستانهای جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا نیز اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.
وی اظهار کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گفت: عادی انگاری توسط برخی از افراد جامعه یکی از اصلی ترین نگرانی های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش های مختلف جامعه باشیم.
وی همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستانهای استان، افزود: هرگونه سهل انگاری  و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میز عزیزانمان را به دنبال خواهد داشت.
وی از فرمانداران شهرستان های استان خواست که جلسات قرارگاه های شهرستانی طرح شهید سلیمانی را به صورت مستمر برگزار کنند و ادامه داد: بی توجهی و عدم همکاری برای قطع زنجیره انتقال بیماری در شهرستان ها، مشکلات متعددی را در ایام نزدیک به انتخابات ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا