قلع‌وقمع ۴۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی آذربایجان شرقی

تبریز- فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از قلع وقمع ۴۰۰ مورد ازساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستانهای شبستر، بستان آباد، تبریز، مرند و آذرشهر خبر داد.

به گزارش ارک خبر،شهریار کاظم پور در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در دی ماه ۴۰۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستانهای شبستر، بستان آباد، تبریز، مرند و آذرشهر پس از شناسایی و طرح شکایت در مراجع ذیصلاح و صدور حکم مقام قضائی، قلع و قمع و اراضی زراعی و باغی به چرخه تولید بازگردانده شد.

وی افزود: یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی در راستای اجرای قانون حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی با اجرای احکام قطعی تبصره ۲ ماده ۱۰، طی دیماه سالجاری ۸۸۵ مورد از تغییرکاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی در سطح استان را شناسایی و ۴۰۰ مورد از اماکن غیرقانونی ساخته شده در شهرستانهای شبستر، بستان آباد، تبریز، مرند و آذرشهر را با مشارکت نیروی انتظامی آذربایجان شرقی قلع و قمع کرد که منجر به آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی شد.

کاظم پور، پیشگیری و مقابله با تغییرکاربریهای غیرمجاز اراضی زراعی، برخورد با متخلفین که به صورت غیرقانونی نسبت به تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی اقدام می‌کنند، حضور میدانی در سطح استان، نظارت بر طرح‌های مجوزدار جهت پیشگیری از ساخت و ساز بیش از حد مجاز در این طرح‌ها و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور تسریع و تسهیل کشف جرم و تعقیب مجرمان را از شاخص ترین مأموریت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در صورتیکه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به اقدامات پیشگیرانه فوق توجه ننمایند و به عمل مجرمانه خود ادامه دهند در اجرای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام جرم گردیده و در صورت تکرار اقدام غیرقانونی به یک تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.

کاظم پور با بیان اینکه مجازات تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع، اعاده وضع به حال سابق و جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز با کاربری جدید تعیین شده است افزود: همچنین به بنگاههای معاملاتی املاک هشدار داده شده از هرگونه تفکیک غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی کشاورزی و خرید و فروش آن پرهیز نمایند، در غیر این صورت با عاملان و متخلفین برخورد قانونی و دفاتر آنان پلمب خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان و معترضان اراضی کشاورزی، از تمامی شهروندان در اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ مدیریت امور اراضی استان گزارشات خود را در اولین فرصت به کارشناسان امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا