باید قدر سرمایه های حوزه فرهنگ و هنر را بدانیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:باید قدر سرمایه های حوزه فرهنگ و هنر را بدانیم.

“سید قاسم ناظمی” مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی ، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد محمدپور، مدیرکل فقید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت:  برای من مرحوم دکتر محمدپور از دوستانِ برادر بود و همواره ارتباطات خوبی داشتیم اما دنیا مجال گذر است. به خانواده وی و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی ضایعه درگذشت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: حوزه فرهنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. من همواره مجال‌هایی برای کار داشتم ولی هرگز حوزه فرهنگ را با وجود تمام دشواری‌ها ترک نکردم. بیشتر خود را اهل فرهنگ می‌دانم تا مدیر فرهنگ.

ناظمی در ذکر اهمیت حوزه فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «فرهنگ چیزی است که من حاضرم برای آن بمیرم.» اگر به ۴۰ سال گذشته نگاهی بیندازیم برای حوزه فرهنگ، ارزش گذاری خاصی انجام نشده و حالا نیز وضع بودجه فرهنگی ما قطعا در شان هنرمندان و بزرگان فرهنگ و هنر کشور و استان نیست.

وی افزود: امیدواریم تصمیم گیران ارشد کشور، فرهنگ را در کنار حوزه های دیگر مهم شمرده و اجازه رشد و تعالی به این حوزه را بدهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: این کشور بدون فرهنگ چه دارد!؟ ما بدون سعدی، حافظ، شهریار، بیگجه‌خانی، عزت‌الله انتظامی، استاد محمد عابد و… چه داریم؟! قطعا کشورهای دیگری هستند که سرمایه بیشتری از ما دارند ولی چیزی برای عرضه ندارند. باید قدر این سرمایه های بزرگ را دانسته و خود را با زبان فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی کنیم.

ناظمی، حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی را فرصتی بزرگ برای حوزه فرهنگ، هنر و اندیشه دانسته و گفت: حضور این دو اهل فضل و دانش، من را به پذیرش مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشویق کرد.

وی، مدیران حوزه فرهنگ و هنر را خادمان و فعالان عرصه فرهنگی دانسته و گفت: اگر اهالی فرهنگ و هنر نباشند، لزومی به وجود اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز نخواهند بود و به همین دلیل، خود را خادم تمامی هنرمندان استان می دانم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اگر انتظار بر این باشد که تنها باید ارشاد اسلامی وظیفه ساماندهی حوزه فرهنگ و هنر را برعهده بگیرد، قطعا فکر نادرستی است. تمامی نهادها باید پای کار بیایند و اگر این گونه نباشد، نمی توان انتظار داشت تبریز به دوره طلایی خود برسد.

وی افزود: اگر تمامی افراد و اقشار به شکل جهادی و با اخلاص به این حوزه ورود پیدا نکنند، قطعا به جایی نخواهیم رسید. نباید تنها به پیشینه خود افتخار کنیم، بلکه باید برای امروز خود نقشه ای طراحی کنیم.

ناظمی با بیان اینکه هنرمندان ما برای تولید اثر فاخر پای کار هستند، گفت: با این وجود ما باید بازار کار را توسعه دهیم ولی اگر از این فرصت استفاده نکنیم، از شهرهای دیگر عقب خواهیم ماند. امروز هنرمندان توانمند ما به پشتیبانی و فرصت سازی نیاز دارند.

وی افزود: قطعا وضعیت مطلوبی نخواهد بود اگر هنرمندان ما به دلیل نبود فرصت شکوفایی استعدادها به دیگر کشور و شهرها کوچ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در روز تودیع خود امیدوارم بگوییم که یک قدم جلو رفته‌ایم وگرنه در مقابل آیندگان شرمنده خواهیم شد.

وی افزود: من برای کار برگشتم و اگر مجال کار نباشد حضور من بیهوده است. اگر روزی احساس کردید که من دچار روزمرگی شدم حتما هنرمندان حاضر و بزرگان اهالی فرهنگ به من گوشزد کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا