مجلس یازدهم تقویت شوراها را با جدیت دنبال می‌کند

رئیس مجلس با بیان اینکه مدیریت حاکمیتی از شئونات شوراها نیست، گفت: قول می‌دهم که در مجلس یازدهم تقویت شوراها با جدیت دنبال شود.

به گزارش ارک خبر، محمدباقر قالیباف در سی و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: قول می‌دهم که در مجلس یازدهم تقویت شوراها با جدیت دنبال شود. از تمام اعضای شوراها، شهرداران و دهیاران می‌خواهم که با عمل، کار و خدمت اعتماد مردم را جلب کنند.

وی ادامه داد: نباید بهانه به دست کسانی که پیشرفت ایران اسلامی را نمی‌خواهند، بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جامعه اسیر بروکراسی شده که این بروکراسی با غل و زنجیر دست مردم و نظام اداری و اجرایی کشور را بسته است. این غل و زنجیر فقط به دست مردم و دوری از حکمرانی غیرمنطقی و رفتن به سمت واگذاری‌های حکمرانی به حکمرانی‌های محلی باز می‌شود.

قالیباف با اشاره به شناخت خود از شوراها و شهرداری‌ها و با تبیین برخی ضعف‌ها در شوراها افزود: شوراها اشکالاتی دارند؛ اگر با بقیه جاها مقایسه کنیم می‌بینیم که این اشکالات به مراتب از جاهای دیگر کمتر است. هر چند فرصت‌ها به شوراها برای فعالیت بیشتر داده نشد، اما این دلیلی نمی‌شود که روز به روز شوراها را تضعیف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رشد و پیشرفت می‌خواهیم، باید خداباوری و هم مردم باوری و خودباوری داشته باشیم.

وی گفت: باید بپذیریم که حضور مردم در شوراهای شهر و روستا محور این نهاد است و نباید شوراها به عنوان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشند، بلکه باید در تمام امور شورای شهر و شورای روستا باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته مدیریت حاکمیتی از شئونات شوراها نیست و قانون نیز این اجازه را نمی‌دهد و نباید هم بدهد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب یکی از وعده های الهی در جهت موفقیت حق بر باطل و خون بر شمشیر بود و همان پیروزی بود که خداوند وعده آن را داده بود. همچنین دوران دفاع مقدس را با هر معادله ای که محاسبه کنیم، به این نتیجه می رسیم که اگر در شرایط کنونی بخواهیم در ابتدایی ترین قواعد و امکانات لازم برای جنگ بخواهیم در مقابل دشمنان بایستیم، حداقل سه برابر تجهیزات دشمنی که هجمه کند، نیازمند نیرو و امکانات هستیم.

قالیباف با بیان این پرسش که آیا واقعاً در آن زمان ما یک دهم از امکانات دشمن را داشتیم؟ افزود: آن هم در شرایطی که دشمن از امکانات مادی و همه ظرفیت های سیاسی و تجهیزات نظامی از توپ و تانک و سایر تجهیزات مورد نیاز جنگ در عصری که دوقطبی شده بود، بهره می برد، به این معنی که جنگ سرد در دنیا حاکم بود و هیچ جنگی شروع نشده و خاتمه نمی یافت، مگر اینکه یک طرف آن اتحاد جهاهیر شوروی و یک طرف آمریکا باشد و یک بلوک بندی شده بود و در این شرایط بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کشور عزیزمان ایران محور اصلی هجمه مشترک آمریکا و شوروی بود. یعنی تنها جایی که شرق و غرب اتفاق نظر پیدا کرده و به حزب بعثی کمک کردند. یعنی از میراژ فرانسوی ها و موشک های غرب تا امکانات و تجهیزات اتحاد جماهیر شوروی، پول های اعراب و حمایت های سیاسی آمریکا و جهان غرب برای حمایت از بعثی ها به کار گرفته شد.

قالیباف افزود: در این شرایط که هر دو اردگاه آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در برابر انقلاب اسلامی ایستاده بودند، همه مردم بسیج شدند و نتیجه این شد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، اما صدام و حزب بعث کجا هستند!؟

رئیس قوه مقننه کشور یادآور شد: رحمت خداوند چه در زمان جنگ اقتصادی و چه دوران دفاع مقدس شامل حال مردم می شود و تنها این روش های ما است که باعث بروز مشکلات می شود و راه برون رفت از این مشکل نیز استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا