افتتاح خط تولید ایرانی تمام اتوماتیک تولید ماسک های N95 در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش ارک خبر:با تلاش پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خط پیشرفته تمام اتوماتیک تولید ماسک‌های ۹۵N طراحی، ساخت و پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه به بهره برداری رسید.

این خط تولید برای نخستین بار به صورت کاملاً مکانیزه و تمام اتوماتیک و باتلاش شش ماهه فن‌آوران دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی صنایع طراحی و ساخته شده است.

دکتر علیرضا فدایی مجری این پروژه با بیان این که تولید ماسک با لایه‌ای از پوشش نانو یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه است، افزود: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف که در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده این امکان را فراهم می‌کند که یک لایه با پوشش نانو بین ماسک اضافه شود و در نتیجه شاهد یک ماسک با کیفیتی بهتر از ۹۵N باشیم و نتایج تست‌های استاندارد نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک های N95 شامل بیش از دو هزار قطعه، از ۱۰ بخش مختلف از جمله مکانیزم‌های رول باز کن، دوخت اولیه، انباره، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، دوخت و برش نهایی، دوخت زیرچانه، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بخشی ازفناوری های به کارگیری شده در این دستگاه از مجموعه های داخلی کشور بوده اما کلیه مراحل طراحی، ساخت قطعات و مکانیزم‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.

فدایی با بیان این که دانش فنی این دستگاه پیشرفته تدوین شده است، اضافه کرد: درصورتی که هرگونه مشکلی در فرآیندهای این دستگاه به وجود آید، به راحتی تعمیر می‌شود و نیازی به واردات قطعات و مکانیزم‌های آن نخواهیم داشت.

وی با اشاره به امکان تنظیم قابلیت‌های مختلف این دستگاه شامل سرعت و میزان تولید، افزود: امکان تغییر پارامترها از طریق فینگرتاچ، کار با این دستگاه‌ پیشرفته را بسیار ساده نموده است.

فدایی اضافه کرد: با ساخت این دستگاه ضمن ایجاد امکان تولید روزانه بیش از ۲۵ هزار ماسک‌ شش لایه و هفت لایه بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه برای تولید انبوه و صادرات این فناوری فراهم شده است.

گفتنی است: فناوری دستگاه پیشرفته تمام اتوماتیک تولید ماسک N95 با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان وتلاش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی، تولید و به مرحله بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا