چین دومین واکسن کرونا را تایید کرد

چین دومین واکسن کووید۱۹ خود را برای استفاده عمومی تایید کرد. این واکسن که «کرونا وک» نام دارد در شرکت سینوواک توسعه یافته است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از سی جی تی ان، سازمان ملی محصولات پزشکی چین به واکسن توسعه یافته در شرکت «سینوواک بیوتک» اجازه استفاده عمومی داده است.

این دومین واکسن کووید ۱۹ است که برای استفاده توسط عموم مردم در چین تأیید می‌شود. پیش از این و در ماه دسامبر یک واکسن توسعه یافته در شرکت سینوفارم اجازه استفاده اضطراری در این کشور را دریافت کرده بود.

البته ژوئن سال گذشته میلادی واکسن «کروناوک» متعلق به سینوواک اجازه استفاده اضطراری را دریافت کرد و برای گروه‌هایی از افراد تزریق شد که در معرض ریسک بالای ابتلاء به ویروس کرونا قرار داشتند.

طبق بیانیه سینوواک تاکنون اندونزی، ترکیه، برزیل، شیلی، کلمبیا، اروگوئه و لائوس اجازه استفاده اضطراری برای واکسن کروناوک را صادر کرده‌اند. چند کشور نیز طرح واکسیناسیون کادر درمان و سالمندان با این محصول را آغاز کرده‌اند.

سازمان ملی محصولات پزشکی چین با توجه به نتایج مرحله پایانی آزمایش بالینی واکسن «کرونا وک» در کشورهای مختلف، استفاده از آن را در یک طرح واکسیناسیون دو دوزی را به طور اضطراری تأیید کرده است. البته تحلیل نهایی اطلاعات هنوز آماده نشده است. سینوواک اعلام کرده همچنان به تحلیل روی واکسن ادامه می‌دهد تا به گزارشی کامل برای اجازه استفاده از آن دست یابد.

مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مذکور در کشورهایی از جمله برزیل، ترکیه و اندونزی در حال اجرا است. آزمایش بالینی در برزیل نشان داد کروناوک ۵۰.۶۵ درصد در مقابله با ویروس کرونا کارآمد است. در این تحقیق ۱۲۳۹۶ کارمند کادر درمان بالاتر از ۱۸ سال شرکت کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا