حفاظت از اطلاعات ارتقابخش قدرت دفاعی است

تبریز- امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های اطلاعاتی برای ایجاد آرامش در کشور، گفت: حفاظت از اطلاعات ارتقابخش قدرت دفاعی کشور است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه عاشورا، اطلاعات را ضامن ثبات و امنیت دانست و افزود: ایجاد و تقویت سلامتی و نشاط یکی از عوامل مؤثر بر سلامت حفاظت از اطلاعات است.

وی از کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح به عنوان چشم بینای نظام اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: ثبات و امنیت پایدار و همه جانبه مایه آرامش مردم و پیشرفت کشور به حساب می‌آید که این مهم را مرهون تلاش‌های شبانه روزی پرسنل حفاظت اطلاعات در محیط‌های نظامی می‌دانیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر حفظ اطلاعات و دستاوردهای آن، گفت: باید با تکیه بر دانش روز دنیا، فناوری‌های مدرن و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و همچنین توانایی ساخت آن، همیشه در بالاترین سطح هوشیاری به لحاظ اطلاعاتی و امنیتی باشیم.

وی با بیان اینکه حفاظت اطلاعات رکن اساسی سلامت ساختار نیروهای مسلح کشور است، ادامه داد: آگاهی، هوشیاری و عمل به توصیه‌های امنیتی و حفاظتی مبانی اصلی حفاظت اطلاعات در نیروهای مسلح و تضمین کننده موفقیت در تحقق اهداف مأموریت‌های تعیین شده است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف اصلی راهبرد نفوذ و عملیات جاسوسی دشمنان نظام قرار داشته و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان ملت ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های آگاه سازی حفاظتی و توجیه کارکنان در پیشگیری از جرایم، به بازدیدهای حفاظتی مستمر در اماکن نظامی تاکید کرد.

حجت الاسلام آل هاشم بر حفاظت اطلاعات برای جلوگیری از جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: نیروهای حفاظت اطلاعات در الگوی امنیت با رویکرد مشارکتی، نگاه متفاوتی به مسائل روز و با تفکری محوری مبنی بر توسعه فرهنگ حفاظتی از طریق پذیرفتن تعهدات و مسئولیت‌های امنیتی یگان خود با شناسایی نقاط آسیب پذیر و انعکاس آن به مبادی مربوطه، در پیشگیری از جرایم سایبری نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

امام جمعه تبریز حفاظت از اطلاعات در اماکن نظامی را متذکر شد و افزود: ممانعت از ورود گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل ارتباطی به پادگان‌ها در کنار انضباط و رازداری و حفاظت کارکنان، حفاظت اسناد و مدارک، حفاظت اماکن و تأسیسات، حفاظت از سلاح و مهمات و سامانه‌های امنیتی موضوع مهم و ضروری برای نیروهای مسلح است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا