خیز کرونا شروع شده است/ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح تازه ترین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت.

به گزارش ارک خبر، علیرضا رئیسی ، روز شنبه در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در خصوص وضعیت ویروس جهش یافته انگلیسی- افریقایی و ژاپنی در دنیا، گفت: موارد ابتلاء، مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس بیشتر شده به طوری که در انگلیس چهار میلیون نفر مبتلا و ۱۳۵ هزار نفر فوت کرده اند و در آمریکا نیز میزان مرگ و میر از ۵ هزار نفر در روز نیز عبور کرده است و در سایر کشورها به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری افزایش یافته است.

وی به وضعیت شیوع بیماری در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: در سطح کشور روند نزولی مرگ و میر (دورقمی) را شاهد بوده ایم و به رغم اینکه تعداد فوتی‌ها پایین است اما تعداد شهرستان‌های قرمز افزایش یافته است و در برخی از استان‌ها خیز بیماری آغاز شده است.

رئیسی افزود: در استان خوزستان بالاترین شیوع بیماری را داریم بنابراین نیاز است که مردم و مسئولان بیشتر مراقب بوده و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان ۹ شهر در وضعیت قرمز هستند، گفت: آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادمان و شوشتر وضعیت قرمز دارند و باید پروتکل‌ها دقیقاً اجرا شود تا بتوانیم خیز بیماری را کنترل کنیم.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنین در استان آذربایجان غربی روند بیماری کرونا رو به افزایش است و در حال حاضر در هرمزگان خیزی که وجود داشت تاحدودی کنترل شده و در مازندران نیز روند صعودی در حال کنترل است به طوری که از ۱۵ شهر نارنجی، ۸ شهر به وضعیت زرد تبدیل شده اند و هم اکنون ۷ شهر دارای وضعیت نارنجی هستند.

رئیسی گفت: استان‌های گیلان و گلستان نیز همچنان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در استان بوشهر نیز شیب ملایم رو به بالا داریم.

رئیسی با اشاره به اینکه ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد هستند، اظهار داشت: در استان قزوین، روند رو به بالا داریم و یک مورد نیز به دلیل ویروس انگلیسی منجر به فوت شده که باید مراقبت‌های بیشتری انجام شود و اگر مسافری از خارج وارد کشور می‌شود حداقل ۱۴ روز قرنطینه شود حتی اگر بدون علائم بیماری باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: متاسفانه از تعداد شهرهای آبی کاسته شده و به شهرهای زرد و نارنجی افزوده شده است.

وی در خصوص واکسن کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون برای گروه‌های هدف در روزهای گذشته بادقت و عدالت آغاز شده است و از شب گذشته محموله جدیدی حامل ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و در هفته‌های دیگر نیز محموله‌هایی وارد خواهد شد و امیدواریم روند واکسیناسیون به خوبی پیش رود.

رئیسی افزود: افرادی که به آنها واکسن تزریق شده است، تا این لحظه عارضه جدی و خاصی نداشتند و امیدواریم این روند به درستی ادامه پیدا کند و با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم مانع از خیز چهارم بیماری در کشور شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا