ایجاد شهرک دامپروری و کشاورزی در اهر ضروری است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد شهرک دامپروری و کشاورزی در شهرستان اهر شد و گفت: شاهد سنگ‌اندازی در مقابل برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم.

به گزارش ارک خبر، احمد محرم‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان اهر «بخش کشاورزی» است، اظهار داشت: مدیران ادارات بایستی خود را در کنار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ببینند نه اینکه در مقابل تولیدکنندگان بایستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، رضایت کشاورزان از حوزه کشاورزی، دامداری و باغداری را در شهرستان اهر پایین‌تر نسبی دانست، افزود: متأسفانه راندمان تولید محصولات کشاورزی در اراضی کشاورزی شهرستان اهر کمتر از ۱.۵ تن در هر هکتار است.

وی ادامه داد: چرا شهرستان اهر از نظر جمعیت دامی رتبه چهارم استانی را دارد اما در تولیدات دامی در رتبه چهاردهم استانی قرار دارد که جای تأسف است؛ ولی چرا شهرستان اهر با وجود ۷۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون واحد دامی؛ کشتارگاه صنعتی و شهرک دامپروری نداریم؟ دلیل سنگ‌اندازی در مقابل برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان چیست؟

محرم‌زاده با انتقاد از پایین بودن سرانه تولید در هر هکتار از اراضی کشاورزی گفت: شهرستان اهر در کشاورزی و باغبانی ظرفیت‌های زیادی دارد، اما آن‌طور که باید و شاید میزان تولید محصولات کشاورزی پایین است.

وی به مشکلات اداری برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: متأسفانه از سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت می‌کنیم؛ ولی سرمایه‌گذار در روند اجرای طرح گرفتار بروکراسی اداری می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با وجود اینکه می‌بیند سیب‌های باغداران اهری کنار جاده می‌ماند اما برای ایجاد صنایع تبدیلی و جنبی اقدام نمی‌کند، تصریح کرد: کود و سم‌های موجود در بازار به جای اینکه در تولید مؤثر باشد، بیشتر محصولات کشاورزی را از بین می‌برد و از کیفیت محصولات کشاورزی همچون سیب کاسته می‌شود.

محرم‌زاده خواستار ایجاد شهرک دامپروری و کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر شد، گفت: با اینکه اهر در حوزه دامپروری و کشاورزی پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد، ولی با کمال تأسف هیچ اقدامی در رابطه با صنایع تبدیلی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان سختگیری می‌کنند و این مهم باعث می‌شود تا کشاورزان از تسهیلات برای توسعه کشاورزی خود محروم شوند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه عدم وابستگی و جهش تولید؛ تنهاترین راهکار برای مقابله با تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان را که به عزم مسئولان شهرستانی و استانی نیازمند است حل کنیم در واقع به شکست تحریم‌ها و تحقق جهش تولید کمک زیادی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا