کشتارگاه صنعتی اهر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: این کشتارگاه سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش ارک خبر،اکبر فتحی صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر از افزایش ۴ برابری تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی نسبت به دوران پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد، اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی جزو برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که توانایی افزایش تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم در هر هکتار به ۳ تن در شهرستان اهر را داریم، افزود: اصلاح ارقام کشت و ارتقای بهره‌وری می‌تواند به افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اهر منجر شود.

وی ادامه داد: امسال با کمبود بذر اصلاح شده در استان آذربایجان‌شرقی مواجه بودیم که امری مبارک است چراکه نشان می‌دهد کشاورزان به اصلاح ارقام کشت رغبت پیدا کرده‌اند.

فتحی با ذکر این‌که در توزیع کود بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی تفاوتی قائل نیستیم، ابراز داشت: کودهای توزیع شده در بین کشاورزان از کیفیت خوبی برخوردار بوده و استفاده درست از کود در افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم توسعه واحدهای گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و پرورش ماهی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: کارگروه رفع موانع تولید استان تماماً برای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد گلخانه‌های ۳۰۰۰ مترمبعی در شأن و منزلت شهرستان اهر نیست، در استان ۲ واحد گلخانه با مقیاس بزرگ داریم که هر دو واحد گلخانه متعلق به اهری‌هاست از این‌رو باید برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای بزرگ در شهرستان اهر تلاش مضاعفی کنیم.

فتحی از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: هیچ‌گونه محدودیتی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اهر نداریم و به شهرک‌های کشاورزی استان دستور می‌دهیم تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که برای رفع موانع بزرگترین میدان دوآب شمال‌غرب کشور در شهرستان اهر همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم، بیان کرد: میدان دوآب در حوزه محیط زیست به مشکل برخورده است از این‌رو تلاش می‌کنیم تا در استان حل کنیم و اگر قابل حل نبود از طریق وزارتخانه و سازمان‌ها پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در حوزه قلع و قمع و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز؛ به دید دیگران ظالمانه رفتار می‌کند اما در حقیقت جهاد کشاورزی به وظیفه قانونی عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا