فقط نیمی از شهرنشینان رایانه دارند

خبرگزاری ارک – یافته‌های آماری کشور نشان می‌دهد 97.6 درصد از خانوار‌های کشور در محل سکونت خود به تلفن اعم از ثابت یا همراه دسترسی دارند، این در حالی است که همین آمار نشان می‌دهد که فقط نیمی از خانوارهای شهری در محل سکونت خود از رایانه استفاده می‌کنند.

گزارش مرکز آمار درباره استفاده خانوارها و افراد از فناوری ارتباطات و اطلاعات که در یک بازه زمانی سه ماهه در سال 1392 به دست آمده است، نشان می‌دهد که از مجموع خانوارهای کشور 97.6 درصد در محل سکونت به تلفن دسترسی دارند و اندازه این سهم برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب 98.9 درصد و 93.9 درصد بوده است.

این در حالی است که از کل 22.3 میلیون خانوار مجهز به تلفن، پنج درصد فقط تلفن ثابت دارند، 1.5 درصد فقط از تلفن همراه و 91 درصد از هر دو نوع تلفن استفاده می‌کنند.

این آمار نشان می‌دهد تنها 10.5 میلیون خانواده کشور یعنی کمتر از نیمی از این خانوارها در محل سکونت خود به رایانه دسترسی دارند.

براساس این یافته‌ها 54 درصد خانوارهای شخصی و 22.3 درصد خانوارهای روستایی کشور جزو دارندگان رایانه به حساب می‌آیند. همچنین یافته‌ها از وضعیت دسترسی به رادیو و تلویزیون حاکی از آن است که از مجموع 22.8 میلیون خانوار کشور تنها 57 درصد در محل سکونت خود از رادیو استفاده می‌کنند و این در حالی است که 98.4 درصد به تلویزیون دسترسی دارند.

در خانوارهای شهری سهم استفاده‌کنندگان از رایانه 61.1 درصد و سهم استفاده‌کنندگان از تلویزیون در حدود 99 درصد است. این سهم برای خانوارهای روستایی برای دسترسی به رادیو و تلویزیون به ترتیب 45.5 درصد و 97 درصد بوده است.

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا