نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی گردشگری سلامت، بازوی توانمندی برای کمک به اقتصاد کشور بوده که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری داشته باشد.به گفته‌ی ‌مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گردشگری سلامت یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل کرده است. استان آذربایجان شرقی به دلیل همجواری با چند کشور همسایه و برخورداری از امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکان متخصص، همواره مورد استقبال بیماران و اتباع خارجی قرار گرفته، اما برخی چالش‌ها و موانع سبب کاهش چشمگیر توریست‌های سلامت در این استان شده است.

ارک- سابقه گردشگری سلامت در تبریز نشان داد که در یک مقطع زمانی یکی دو ساله، بعلت مواجه شدن با بعضی رفتارهای بد مالی، دلال بازی و گاها بد اخلاقی ها معمول  از سوی عده ای معدود  بعد از طی  یک سیر صعودی مطلوب بتدریج کاهش پیدا کرد و به صفر رسید. انتظار این است که اگر باز فرصت جذب گردشگر سلامت پیدا شد،  مسئولین امور رفتار افراد ذینفع و ذیربط را ساماندهی نمایند. رضایت گردشگران سلامت باعث جلب گردشگران دیگر نیز می شوند.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر ضرورت حفظ اراضی صیفی و سبزی حکم‌آباد و قراملک، گفت: حدود ۵۰ سال پیش، ۸۰ درصد تبریز را باغات تشکیل می‌داد که امروز شرایط عکس شده و ۸۰ درصد تبریز را ساختمان‌ها تشکیل می‌دهد، از این‌رو ضرورت دارد که باغات باقی مانده را حفظ کنیم و بر این اساس اراضی کشت سبزی و صیفی در حکم آباد باید صیانت شود.فرامرز افشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه باید بخش کشاورزی شهرستان را سر پا نگهداشته و توسعه دهیم، اظهار کرد: شهرستان تبریز با دارا بودن یک میلیون و ۸۰۰ هزار جمعیت، ۱۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

ارک – مسلما صیانت از اراضی صیفی و سبزی تبریز، امری واجب است و نیازمند تمهیدات منطقی، قانونی و استوار می باشد. باید ترتیبی اتخاذ کرد که ادامه صیفی کاری و سبزی کاری برای صاحب ملک ضرر اقتصادی نداشته باشد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: به ابتکار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و با موافقت رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در راستای عزم عمومی برای ایجاد نهضت درختکاری و زنده کردن خاطره باغشهر تبریز، مجازات سبز در تبریز اجرایی می‌شود.

ارک – حتما مسئولین ذیربط در دادگستری و شهرداری روش های منطقی برای اختصاص جرایم به افزایش درختکاری تدوین و اجرا می کنند. باور این است که این کار باید با واریز جرایم به حساب شهرداری و هزینه کرد آنها با نظارت دادگستری در افزایش و حفظ فضای سبز اجرائی گردد.

 

*ظریف گفت: همکاری ایران با آژانس ادامه پیدا می کند اما این همکاری فراتر از پروتکل الحاقی نخواهد رفت و در این چارچوب همکاری خواهیم کرد.

ارک – مجلس و دولت در مورد مسئله مهمی چون برجام باید هم فکری و همکاری نزدیک داشته باشند تا دچار اظهار نظرهای متناقض نشوند. نظرات متناقض باعث بروز تفرقه در افکار عمومی می شود.

 

*وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که دارایی های مسدود شده ایران در این کشور پس از رایزنی با طرف آمریکا آزاد خواهد شد. وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت در حال رایزنی با مقامات ایرانی در جهت یافتن راهایی برای استفاده از دارایی های مسدود شده این کشور است و طرف ایرانی نیز موافقت خود را با پیشنهادات ما ابراز کرده است.در ادامه این بیانیه آمده است که آزادسازی واقعی دارایی های مسدود شده ایران در حساب های بانکی کره ای پس از رایزنی با کشورهای مربوطه، شامل ایالات متحده انجام خواهد شد.

ارک – مشکلات برجام بتدریج وبا درایت  ایجاد شده و مسلما با تدریج و درایت  نیز حل خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا