نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آخرین وضعیت شیوع کرونای جهش یافته در شهرهایآذربایجان شرقی را تشریح کرد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از دو ماسک در مکان‌های پرخطر مانند بازارها به توصیه سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که استفاده از یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه‌ای با هم و یا استفاده از یک ماسک N95 در مکان‌های پرخطر تا حد زیادی به پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک می‌کند.

ارک- ازدحام در خیابان ها و بازار اقدام پیشگیرانه زیادتری می خواهد. ازجمله دادن نظم به بازار ، مراجعین بازار و ازدحام در داخل مغازه ها. مردم بعداز گرفتار شدن احساس خطر می کنندکه دیر بنظر
می رسد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی کسی حمایتش نمی‌کند، به جایی وصل نیست، نه به دنبال دردسر است و نه سودای شهرت دارد، اما وجدانش قبول نمی‌کند خودش با شکم سیری بخوابد و حیوانات گرسنه بمانند و برای کمک به حیوانات بی‌پناه ۴۵ کیلومتر راه را از پایگاه هوایی تبریز تا روستای گلوجه در اسپیران، طی می‌کند.

ارک – ساماندهی سگهای شهری و حفظ انسان دوستانه آنها از ضروریات است. نظر مردم و مسئولین به موضوع قرابت انسان با سگ در ایران نیاز به تغییرات اساسی دارد. روابط سگ و انسان در مناطق روستائی و شهرهای کوچک مطلوبتر از شهرهای بزرگ می باشد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی شهردار تبریز از بهره‌برداری از نگارخانه حیدربابا به عنوان بزرگ‌ترین موزه معاصر کشور تا پایان سال خبر داد.ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از نگارخانه حیدربابا که به نمایش آثار استاد احد حسینی، مجسمه ساز برجسته تبریزی اختصاص یافته است، گفت: تبریز همواره مهد هنرمندان بزرگ و انسان‌های ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر بوده و مدیریت شهری در دوره فعلی، برای حمایت از هنرمندان اهتمام ویژه‌ای داشته است.وی با تاکید بر ضرورت حمایت و بهره گیری از هنرمندان برای نمایش داشته‌های شهر، اظهار کرد: بخشی از آثار استاد احد حسینی پیش‌تر در موزه آذربایجان بود که با توجه به ضرورت جا به جایی آن آثار و تمرکز در یک محل ویژه، شهرداری تبریز نگارخانه حیدربابا در مجموعه مقبره الشعرا را در اختیار این هنرمند نامدار قرار داد تا علاوه بر آثار قبلی، آثار جدید نیز در یک محل متمرکز به نمایش گذاشته شود.

ارک – در مسیر توسعه موزه ها، غرفه های خاص آذربایجان در موزه می تواند در تبیین  تمام نما  و یکجای آذربایجان کمک نماید.

 

ایسنا- آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از اتمام ساماندهی تفکیک کنندگان غیرمجاز، تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.علیرضا اصغری با اعلام این مطلب اظهار کرد: وضعیت اقتصادی فعلی جامعه و افزایش قیمت ضایعات، باعث شده است در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تفکیک کنندگان غیرمجاز در کل کشور و همچنین تبریز باشیم.
وی با بیان اینکه تفکیک کنندگان غیرمجاز به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی غیرقانونی تلقی می‌شوند، افزود: با توجه به شرایط جامعه، اولویت سازمان مدیریت پسماند، ساماندهی این تفکیک کنندگان به جای برخورد قانونی است.

ارک- تفکیک جمع کنندگان ضایعات به مجاز وغیر مجاز صحیح نیست. گویا سود آور شدن، ضایعات را مهم کرده است. شیوه سنتی برخورد با زباله ها از جمله ضایعات، ساماندهی معقولی می طلبد که بازیافت ضایعات در تولید را نیز ساماندهی کند.

 

*ایسنا- درجلسه مشترک مسئولان سازمان صمت و جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی مقررشدبمنظور تنظیم بازاراستان تا اطلاع بعدی مرغ زنده وکشتار شده فقط برای تامین نیاز شهروندان موردنظرقرار گرفته وازاستان خارج نشود.درجلسه مشترک مسئولان سازمان صمت وجهاد کشاورزی آذربایجان شرقی باصاحبان کشتارگاه‌های استان مقررشد؛ خودروهای حمل مرغ کشتارشده، درحضور بازرسان سازمان صمت،پلمپ و بعد از طی مسیردرمحل عرضه با نظارت بازرسان این سازمان فک پلمپ وعرضه آغاز شود.

ارک-بهتر است مسئولین با این روش کنترلی در جلوگیری از احتکار کالاها و محتکرین نیزفکری بکنند.

 

*رییس جمهور گفت: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می کنیم. مردم می دانند وضعیت واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است. چه طور مسیر هواپیماها را عوض می کردندوماسکها را در فرودگاه ها می گرفتند. امروز آن شرایطی که برای تهیه ماسک وجود داشت، در دنیا برای واکسن پیش آمده است.

ارک- اگر در کارها سرعت عمل جایگزین تامل و تردیدها شود، احتمالا صدمات جانی، ویروس
کرونای تغییر یافته کاهش می یابد.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا