افزایش ۲ برابری صادرات سیب درختی مراغه به خارج از کشور

مراغه- مدیر جهادکشاورزی مراغه از کمبود کانتینر یخچال‌دار برای صادرات خبر داد و گفت: صادرات سیب درختی مراغه به خارج از کشور به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی‌اصل اظهار داشت: از نیمه دوم بهمن ماه در روز بیش از ۵۰۰ تن سیب درختی به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی افزود: سیب‌های صادراتی مراغه، در بسته‌بندی‌های سفارشی بیشتر به کشورهای هندوستان، روسیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

کریمی‌اصل اضافه کرد: با افزایش تولید سیب درختی در مراغه هنوز بخشی از محصول باغداران و تجار سیب در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه، هر کیلوگرم سیب درختی باغداران به‌صورت عمده ۵ تا ۹ هزار تومان در سردخانه‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: با رونق گرفتن صادرات، کمبود کانتینر یخچال‌دار برای انتقال محصول تجار و باغداران به بنادر جنوبی صادرکنندگان را دچار مشکل کرده است.

کریمی‌اصل یادآور شد: برای صادرات سیب به کشور هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیاز به کانتینرهای یخچال‌دار است.

وی گفت: امسال تولید سیب در مراغه با ۲۰ درصد افزایش به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

باغداران مراغه‌ای در تولید میوه در استان رتبه اول را دارند. سالانه در این شهرستان بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

از مجموع ۴ میلیون تن سیب درختی تولید شده در کشور سالانه یک و نیم میلیون تن صادر می‌شود.

ایران در زمینه صادرات سیب درختی در جایگاه ششم دنیا قرار دارد و صادر نشدن به موقع سیب کشور موجب از بین رفتن بازارهای خارجی این محصول باغبانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا