کاهش ۴۸ درصدی جابه جایی مسافر در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش ۴۸ درصدی جابه جایی مسافر در این استان از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش ارک خبر ، کاظم تیمورزاده گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل بار استان جابه جا شد.

وی با بیان اینکه جابجایی این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت یک میلیون و ۴۳۶ هزار برگ بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو شده بود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار مسافر را با بیش از ۴۰۶ هزار سفر جابجا کرده است.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جابجایی مسافر طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.

تیمورزاده ادامه داد: در زمان کنونی ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند، ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده باری دارای کارت هوشمند و ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافر و باری استان فعالیت دارند.

وی یادآوری کرد: ۲۸۳ شرکت و مؤسسه حمل ونقل کالا، ۱۲۰ شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا