همراهی و هم‌افزایی ارکان شهرداری عامل موفقیت شهر اصفهان

به گزارش ارک خبر:شهردار اصفهان: برای تحقق عدالت اجتماعی، به دنبال ایجاد توازن در شهر هستیم که نمونه آن را در اجرای طرح‌های بزرگی مانند سالن اجلاس سران، رینگ چهارم، نمایشگاه بین المللی و بسیاری از طرح‌های دیگر شاهدیم.

قدرت‌الله نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه انقلاب عمرانی در شهر اصفهان تنها شامل حلقه حفاظتی، مترو و غیره نبوده است و احداث ۱۸ بوستان، افتتاح ۲۰ خیابان، ساخت دو سینما را نیز در بر می‌گیرد، بیان کرد: از سوی اداره کل طراحی شهرداری اصفهان بین سال های ۹۰ تا ۹۴ حدود ۳۰۰ پروژه طراحی شده بود، این در حالیست که تا بهمن ماه سال ۹۹ تعداد طرح‌های این اداره کل، به ۱۰۴ مورد رسیده است.
وی ادامه داد: دو ابر پروژه شهر اصفهان یعنی خط دوم مترو و حلقه حفاظتی با هدف کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و تسهیل آمد و شد و از سوی دیگر تحقق عدالت فضایی در شهر اجرا می‌شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شاید اجرای طرح‌هایی مانند پل آفتاب، خیابان‌های آسمان و تابان چندان برای همه مردم اصفهان محسوس نباشد، گفت: علت این امر این است که در این دوره پروژه‌های بزرگ به محلات و نقاط کمتر برخوردار شهر اصفهان رفته است اما از نظر اثربخشی بیشترین تاثیر را در شهر دارد.
نوروزی با اشاره به برقراری عدالت اجتماعی در شهر تصریح کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی، به دنبال ایجاد توازن در شهر هستیم که نمونه آن را در اجرای طرح‌های بزرگی مانند سالن اجلاس سران، رینگ چهارم، نمایشگاه بین المللی و بسیاری از طرح‌های دیگر شاهدیم.
وی با اشاره به اینکه رینگ چهارم از محله‌هایی عبور می‌کند که مناطق کمتر برخوردار شهر است، اظهار کرد: این به معنای اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این مناطق است و آبادانی و سهولت دسترسی را برای مردم به دنبال دارد.
شهردار اصفهان گفت: رویکرد ما در طرح تراموا اجرای مشارکتی است که در همین راستا تفاهمی هم با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد و علاوه بر آن سه مسیر دروازه تهران به خیابان امام خمینی (ره)، دروازه تهران به میدان شهدا و دروازه تهران به دروازه شیراز در مطالعات قبلی انتخاب شده بود.
وی افزود: باید کار از جایی آغاز می‌شد که بیشترین نفع را داشته باشد به همین دلیل مسیر دروازه تهران تا دروازه شیراز و دروازه تهران و خیابان امام خمینی (ره) اولویت ما بوده است.
نوروزی با تکذیب تغییر ورودی گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: مطلقا چنین بحثی در شهرداری مطرح نبوده و فقط براساس طرح جامع گلستان شهدا و احداث سالن جدید، باید ورودی‌های جدید از زیرزمین، طبقه بالا و پشت سالن در نظر گرفته می‌شد.
وی اظهار کرد: این اقدام برای ساماندهی و پیرایش اطراف گلستان شهدا است و قرار نیست هیچ ورودی دیگری به گلستان شهدا افزوده شود. شهردار اصفهان میزان خسارت وارده به شهرداری اصفهان در اثر کرونا را بین ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بخش زیادی از این خسارت ناشی از عدم نفع شهرداری است.
وی افزود: درآمدهای حاصل از فروش بلیت مراکز تفریحی و حمل و نقل عمومی در این دوران به شدت کاهش یافت اما تخفیف‌هایی را برای مستاجران و پیمانکاران شهرداری لحاظ کرده‌ایم.
در ادامه علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم مدیریت شهری روز به روز به سمت ترویج پرسشگری و تقویت پاسخگویی قدم‌هایی استوار بر دارد. وی افزود: نقش برجسته اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران را همواره به عنوان دیده بانانی صادق برای رصد امور شهر یاد کرده‌ایم.
نصر اصفهانی با اشاره به بودجه شهر اصفهان برای سال آینده، افزود: بالغ بر ۲ هزار نفر ساعت زمان در مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر صرف شد تا بودجه نه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی شهر برای سال آینده مورد تصویب قرار بگیرد و از مهرماه تا دو روز پیش کل مجموعه شهرداری درگیر جلسات مربوط به بودجه بوده‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: بودجه شهر اصفهان هزار میلیارد تومان اضافه شد که از این رقم ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک توسط سازمان قطار شهری، ۲۲۰ میلیارد تومان به اوراق مشارکت، ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرداری منطقه ۶ و صد میلیارد تومان نیز در سازمان میادین شهرداری اضافه شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: با توجه به نشست‌های شورای شهر با مردم، مکاتبات و ملاقات‌های مردمی به درخواست‌های مردم توجه شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه افزایش پیدا کند.
وی همچنین اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، مشخص شد که در سبد هزینه‌های یک ساختمان آنچه از سازندگان ساخت و ساز متوجه شهرداری می‌شود تنها ۷ درصد است یعنی ۹۳ درصد هزینه‌هایی که در یک ساختمان صورت می‌گیرد ارتباطی به مدیریت شهری ندارد و مدیریت شهری نیز به دنبال راهکارهایی است که صنعت ساخت و ساز را در این شهر رواج دهد زیرا اگر این صنعت روان و جاری باشد بسیاری از مشکلات این شهر حل خواهد شد.
علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه در نامگذاری‌‌ها طبق ضوابط اقدام خواهیم کرد، افزود: پیش از این قرار بود تقاطع غیرهمسطح مجاور کارخانه قند که پروژه بزرگی است با نام پل نصف جهان نامگذاری شود که پس از شهادت و ترور ناجوانمردانه سردار دلها پل نصف جهان به نام سردار سلیمانی تغییر کرد.
وی افزود: بسیاری از بوستان‌ها، خیابان‌ها و مراکز احداثی به نام شهدا نامگذاری و مزین شده و نام شهدا بر بسیاری از پروژه‌ها نقش خواهد بست و همچنین اگر درخواستی باشد که محلی به نام شهدا نامگذاری شود این موضوع به طور حتم در اولویت قرار می‌گیرد.  نصر اصفهانی با اشاره به موضوع محدودیت‌های ترافیکی در حلقه مرکزی شهر، گفت: محدودیت تردد در حلقه مرکزی شهر جایگزین طرح زوج و فرد می‌شود و هر زمان که قرار شد این طرح اجرا شود شهروندان در جریان اجرای این طرح قرار می‌گیرند.
و در پایان با بیان اینکه همه امور بر مدار وحدت پیش رفته است، تصریح کرد: اگر تا کنون موفقیتی در شهر اصفهان رخ داده، حاصل همراهی و هم‌ افزایی تمام ارکان شهرداری بوده است.

خبرنگار: شهره باقری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا