تفکیک‌کنندگان پسماند در تبریز ساماندهی شدند

تبریز- مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: تعداد ۶۰۰ نفر از تفکیک‌کنندگان زباله در آذربایجان‌شرقی ساماندهی و شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش ارک خبر،علیرضا اصغری با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ نفر نیز در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه شدند افزود: افزایش قیمت مواد بازیافتی از جمله کارتن، آهن، شیشه و پلاستیک موجب افزایش تعداد تفکیک کنندگان زباله شده که البته از دید قانون جرم محسوب می‌شود اما به مصلحت شهر است که تفکیک زباله از مبدا انجام شود که در این خصوص یک شرکت قرارداد دارد و توسط این شرکت سامان دهی تفکیک کنندگان غیرمجاز انجام شده است.

وی گفت: دومین شهر بلندمرتبه ساز کشور هستیم بر این اساس به مدیریت نخاله‌های ساختمانی نیاز داریم زیرا ضایعات و مواد بازیافتی سرمایه‌هایی هستند که باید به چرخه بازگردد و تهدید بهداشت عمومی وجود نداشته باشد.

اصغری ادامه داد: طرح‌هایی در خصوص بازیافت به ۱۰۰ میلیارد تومان در تبریز در حال اجرا می‌شود که ساخت سلول ۲، سه، چهار و پنج و ارتقا طرح شیرابه این کلانشهر از جمله این طرح‌ها است.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای مقابله با زباله گردی تبریز گفت: باکس‌های زیرزمینی زباله افزایش می‌یابد و طرح تفکیک از مبدا از منازل و محلات راهکارهایی است که زباله گردی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: در کلانشهر تبریز ۶ هزار باکس زباله وجود دارد که سه هزار عدد نوسازی و به مناطق شهرداری توزیع می‌شود.

اصغری اظهار کرد: ۲ هزار پاکبان تمیزی شهر تبریز را برعهده دارند که البته نیازمند همکاری بیشتر مردم برای حفظ زیبایی و تنظیف این کلانشهر هستیم که رسانه‌ها در فرهنگ سازی این موضوع نقش مهمی را برعهده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا