موافق هیچ مسافرتی در نوروز نیستیم/ ما در برخورد با پروتکل شکنی اعتراض داریم

نمکی گفت: به عنوان وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی در نوروز نیستیم و باید مثل پارسال از رفت و آمد‌ها جلوگیری کنیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیستمین آیین پویش ره سلامت بهره برداری از پروژه‌های مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، اظهار کرد: قلب‌های بسیاری امروز در سینه‌ها می‌تپد که بعد از خدا این تپش‌ها مدیون استادان و دانشجویان این مرکز درمانی است و بیماران بسیاری برای شفا به این مرکز می‌آیند. امروز آمده ام دست همه آن‌هایی را ببوسم که در طول سال‌های گذشته به مردم خدمت کردند.

او ادامه داد: امروز در دوران وزارت کار اجرایی خود در کشور را مرور می‌کردم که ۲ کار را ذی قیمت می‌دانم. یکی اینکه من ۳۰ سال پیش اداره کل بیماری‌های غیر واگیر را ایجاد کردم و دوم درمان گلودرد‌های اسپرپتکوکی که از تبدیل شدن آن به مشکلات قلبی جلوگیری می‌کرد، را  ارائه کردم.

۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در بیماران زمینه‌ای رخ داد

نمکی گفت: امروز ۱۰۰ هزار مرگ در سال فقط به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن داریم و امسال ۳۱۳ هزار مرگ به جز مرگ‌های کرونایی داشتیم که فوت بر اثر سکته قلبی و مغزی و بیماری‌های قلبی در صدر قرار دارند. در دوران کووید به ما اثبات شد آسیب پذیرترین افراد آن‌هایی بودند که یک بیماری زمینه و بیماری قلبی عروقی داشتند. ۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در بیماران زمینه‌ای رخ داد و این تلنگری به روح و ذهن و رفتار اجتماعی ما می‌زند که به بیماری‌های غیر واگیر به ویژه بیماری‌های قلبی توجه کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا