مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان :

واحدهای تولیدی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

به گزارش ارک خبر:جلسه هم اندیشی خانه صنعت معدن و تجارت استان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران ، مدیرکل تأمین اجتماعی استان و جمعی از صنعتگران، معدن داران، مسئولان واحدهای تولیدی ، مدیران بخش دولتی و خصوصی استان برگزار شد .

 مدیرکل امور مالیاتی استان در جمع اعضاء خانه صنعت ،معدن وتجارت استان اصفهان گفت: از نظر اقتصادی و صنعتی ، استان اصفهان در سطح کشور از موقعیت ممتازی برخوردار است و مهمترین مزیت اقتصادی این استان واحدهای تولیدی صنعتی بی شماری است که در اصفهان و شهرستانهای آن فعالیت دارند. این استان با دارا بودن ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در رده استان های صنعتی کشور قرار دارد. آقای مهدلو با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان اصفهان گفت: با توجه به توانایی های بالفعل و بالقوه این استان و با علم به اینکه این استان صنعتی بخش مهمی از بار تولید در کشور را به دوش گرفته است از ابتدای ورود به این استان و آغاز کار روش و الگوی ما در اصفهان با جاهای دیگر متفاوت بود ودراین برنامه ریزی از نظرات ارزشمند فعالان واحدهای تولیدی استفاده بسیار نمودیم . وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه و شنیده شدن مسائل و مشکلات صنعتگران توسط مسئولان افزود: حضور در این جلسه و حل مسائل و مشکلات صنعتگران استان در حالیکه امروز میزبان همکاران از سازمان مالیاتی کشور هستم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اقدامات انجام شده درراستای حمایت از واحد های تولیدی بیان داشت: برای اولین بار در کشور بسته حمایتی از سال ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ جهت حمایت از واحدهای تولیدی وصنعتی طراحی واجراء گردید که مورد استقبال سایر دستگاهها قرار گرفت و بصورت الگو و مرجع برای سایر دستگاهها قلمداد ش دکه آم ار بسته های حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان هر سه ماه یکبار به استانداری و تمامی دستگاههای اجرایی استان از جمله خانه صنعت معدن و تجارت اعلام میگردد .
آقای مهدلو همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند صنعتگران و واحدهای تولیدی در زمان شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بسته حمایتی مالیاتی ویژه از مشاغل آسیب دیده از کرونا همچون تمدید مهلت پرداخت، بخشودگی جرایم، تمدید تسلیم اظهارنامه و تقسیط های بندمدت نیز ارائه گردیده است .
آقای مهدلو با بیان شرایط سخت اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه و با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند گفت: تنها منبع عمده درآمد دولت از طریق مالیات است و نیمی از حقوق و دستمزد کارمندان نیز از کسب درآمد در این حوزه تأمین میشود .
مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید تحت فشارهای گوناگون مالی باشند و باید از آنان حمایت کرد افزود: با توجه به سیاست های اقتصادی دولت و افزایش هر ساله رقم پیش بینی شده درآمدهای مالیاتی قابل وصول واز طرفی لزوم حمایت از تولید و عدم اعمال فشارهای متعدد مالی بر تولیدکنندگان و همچنین حجم مالیات پرداختی حقوق بگیران، برنامه ریزی درراستای وصول مالیات از طریق مبارزه با فرار مالیاتی می در تامین منابع مالیاتی اثرگذار است .وی بیان کرد: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی اقدامات و برنامه های متعددی صورت گرفته و با ایجاد شفافیت در درآمدهای واقعی حلقه فرار مالیاتی تنگ تر می شود و فشار از روی تولید و تولیدکننده برداشته می شود. آقای مهدلو دربخش دیگری از صحبتهای خود بااشاره به لزوم حمایت از واحد های تولیدی تصریح کرد: تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی و مسائل مالیاتی تعطیل نشده واداره کل امورمالیاتی استان آمادگی کامل جهت طرح ریزی و برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی برای بیان قوانین و دستورالعمل ها، تغییرات و اصلاحات مالیاتی دارد .
مدیرکل امور مالیاتی استان تشکیل کمیته دو منظوره با همکاری خانه صنعت معدن و تجارت و اداره کل امور مالیاتی استان را نقطه عطفی در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی وصنعتی استان دانست و بیان کردند : هرگونه مسائل و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی جهت طرح، رسیدگی و تصمیم گیری در این کمیته مورد بررسی قرار میگیرد که تا کنون توانسته ایم مشکلات بسیاری از اینگونه واحدها را مرتفع کنیم
در این جلسه که با حضور آقای سهل آبادی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران برگزار شد ایشان با اشاره به جمع تولیدکنندگان استان اصفهان در جلسه افزودند : نجات مردم با تولید و اشتغال است. واین دراستانی همانند استان اصفهان که دریک روزتشییع ۳۵۰ شهید دارند ودرروز دیگر اعزام به جبهه هادارند وبیشترین شهید وجانباز وکمترین اسیر را تقدیم انقلاب کرد دارای اهمیت است ایشان دربخش دیگری از صحبتهای خود با تقدیر وتشکر از عملکرد ارزنده اداره کل امورمالیاتی استان افزودند : تعاملات واقدامات اثرگذار توسط اداره کل امورمالیاتی جهت رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی انجام شده که تشکیل کمیته حل مشکلات واحدهای تولیدی در اداره کل امور مالیاتی استان دراینخصوص دارای اهمیت ویژه ای است آقای سهل آبادی همچنین افزودند : وقتی مدیرکل امور مالیاتی استان کمیته ای را در جهت حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی می پذیرد و بیشتر از ۹۰ درصد مشکلات مطرح شده در این کمیته رفع و رجوع گردیده است، باید حق شناس باشیم
رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران در حالیکه از تمامی مسئولین استانی تقدیر و تشکر نمود گفت: ایرادهایی موجود باید بیان گردد ولی پا روی حق گذاشتن کار صحیح نیست .
شایان ذکراست دراین جلسه مدیر کل امورمالیاتی استان اصفهان ضمن استماع سخنان نمایندگان واحدهای صنعتی وتولیدی استان بر حمایت اداره کل از واحد های صنعتی وتولیدی تاکید نمودند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا