قیام ۲۹ بهمن تبریز حداقل ۱۰ سال پیروزی انقلاب را شتاب بخشید

تبریز- امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن تبریز حداقل ۱۰ سال پیروزی انقلاب را شتاب بخشید.

به گزارش ارک خبر،آیت الله علی خاتمی صبح امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری در تبریز گفت: در طول دوران مشروطیت این نقشه جغرافیایی همیشه عالمان و حکیمان و قهرمانان و بزرگانی داشته است که پیشتازان آزادی خواهانه با رنگ و بوی دینی بود که تجلی آن در لشکر عاشورا خود را نشان داد.

وی سپس به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بر ضرورت تحقق این بیانیه تاکید داشت و افزود: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ۴۰ مرتبه جوانان را بر مطرح کرده‌اند، امروز بار مسئولیت بر دوش جوانان است.

وی خطاب به نسل جوان کشور گفت: شما جوانان حق دارید از رزمندگان دیروز و از ما بپرسید که چرا جنگ کردید؟ جنگ ذاتاً خوب نیست و ویرانی و نابسامانی اقتصادی دارد و موجب پریشانی کانون خانواده می‌شود، ما هم وظیفه داریم به شما جواب منطقی بدهیم نه احساسی. ما جنگ را شروع نکردیم، جنگ به ما تحمیل شد. ما یا باید صدام را قبول می‌کردیم یا اینکه همه نیروی‌های نظامی را وارد میدان می‌کردیم.

امام جمعه زنجان افزود: ما با صدام جنگ نکردیم، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و ۴۷ کشور در این جنگ علیه ما بودند. خدا از ما صداقت دید و ما را پیروز و دشمن را خار کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آنها که می‌گفتند ۴ روزه ایران را می‌گیریم، کجا رفتند، آنها که گفتند ایران ۴۰ سالگی اش را نخواهد دید و فتنه‌ها به پا کردند، کجا رفتند؟!

وی سپس به ولایتمداری و شهید پروری مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: از مردم آذربایجان تشکر می‌کنم چراکه آنها به خوبی برای شهدا آبرو داری کردند و مطیع امر رهبری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا