«تئوری، آکوردها و هارمونی» کتابی برای همه علاقه‌مندان موسیقی

«تئوری، آکوردها و هارمونی» که نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های «تئوری موسیقی از مبتدی تا آهنگسازی» است، مجلدی برای همه دوستداران و علاقه‌مندان موسیقی به شمار می‌رود.

این کتاب که نوشته «محمدرضا صادق‌دوست» و دو فرزندش مهرزاد و مهرداد بوده، در انتشارات عارف تهران به چاپ رسیده است و طی روز جاری، چهارشنبه از آن در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه رونمایی می‌شود.

مولف این کتاب می‌گوید: امروزه موسیقی از حد و مرز تفریح گذشته و در سبد خانواده‌ها تعریف شده است؛ بر همین اساس منابع معتبر موسیقی می‌تواند نقش مهمی در تربیت و آموزش موسیقیایی و درک آن داشته باشد.

به گفته «صادق‌دوست» سه مولف این کتاب‌ها تلاش دارند که بتوانند با مجموعه‌ای از منابع، سه گروه از جامعه شامل آهنگسازان، نوازندگان و مخاطبان را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: در فرآیند موسیقی بسته به اینکه فرد به چه میزان می‌خواهد از دانش موسیقی بهره ببرد، در سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته می‌تواند از این کتب بهره ببرد؛ اگرچه علائق فرد می‌تواند در طول زمان تعمیق یابد و حتی با علائق عمیق و ریشه‌ای، به آهنگ‌سازی و نوازندگی روی آورد.

این کتاب مقدمات و تئوری موسیقی را در بخش اول ارائه کرده و در بخش دوم نیز برای آنان که بیشتر می‌خواهند در مورد چگونگی همراهی و هماهنگی صداها در نوازندگی و آهنگسازی استفاده کنند، آکوردهایی آورده است.

بخش سوم کتاب «تئوری موسیقی، آکوردها هارمونی» مکمل دو بخش قبلی بوده و اصول پیوند آکوردها را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا