وزیر امور خارجه چطور می‌تواند به داد تیم ملی فوتبال برسد؟

فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی بازی‌های باقیمانده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ از وزارت امور خارجه درخواست همکاری کرده است.

به گزارش ارک خبر،شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال در روزهای ابتدایی آغاز به کارش در این فدراسیون جلسه‌ای را با جواد ظریف وزیر امور خارجه در ارتباط با میزبانی‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا برگزار کرده است.

اخیراً کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال و در آن اعلام کرده است که شرایط میزبانی با وضعیت کنونی برای ایران فراهم نیست و ظاهراً از فدراسیون درخواست ارائه راهکار کرده است.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باید هر چهار بازی برگشت خود را برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق پیروز شود.

این رقابتها بعد از تعویق یک ساله قرار است خردادماه به صورت متمرکز در یکی از کشورهای گروه سوم برگزار شود و به نظر می‌رسد بحرین با نفوذ رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا شانس بیشتری برای گرفتن میزبانی داشته باشد. این موضوع بدون شک به ضرر تیم ملی فوتبال ایران تمام خواهد شد.

مهدی خراطی رئیس دپارتمان تیم‌های ملی فوتبال ایران درباره نامه اخیر AFC به فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: کنفدراسیون یک نامه کلی برای لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی زده است. فدراسیون در حال رایزنی است. آقای عزیزی خادم هم با دستگاه دیپلماسی جلسه‌ای داشت تا کمک کنند.

خراطی افزود: آقای ظریف قول داد تا میزبانی ایران را داشته باشیم. این حق ما است. ما تنها تیم گروه سوم هستیم که چهار بازی داریم. بقیه تیم‌ها سه بازی دارند.

رئیس دپارتمان تیم‌های ملی فوتبال ایران درباره اینکه گفته می‌شود میزبانی بحرین قطعی شده است؟ گفت: میزبانی بحرین هنوز قطعی نیست ولی رئیس َAFC بحرینی است و آنها از لابی خود استفاده می‌کنند. احتمال اینکه آنها میزبان بشوند بیشتر است ولی ما هم تلاش می‌کنیم.

خراطی درباره نحوه کمک وزیر امور خارجه برای گرفتن میزبانی ایران یادآور شد: آقای ظریف از راه‌های مختلف می‌تواند کمک کند. ایشان از طریق سفیر ایران در کوالالامپور (محل استقرار کنفدراسیون فوتبال آسیا) می‌تواند پیگیری کند. حتی می‌تواند از طریق فیفا کمک کند و شرایط را تقویت کنیم تا میزبانی را بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا