سرآشپز

نام غذا: کبّه عربی

مواد لازم: برنج ۳۵ گرم، سیب زمینی متوسط نگینی خرد شده ۱ عدد، زرد چوبه یک دوم قاشق سوپ خوری، نمک به مقدار لازم
مواد داخل کبّه: پیاز رنده شده ۱ عدد، گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم، پودر لیمو ۱ قاشق سوپ خوری، دارچین ۱ قاشق چای خوری، کشمش پلویی ۵۰ گرم، خلال بادام ۱۵ گرم، روغن مایع ۱ قاشق سوپ خوری، نمک به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا برنج را به مدت ۴ ساعت در آب سرد و کمی نمک خیس می کنیم. بعد از این مدت قابلمه را آب کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. سپس سیب زمینی ها را با برنج و زرد چوبه در آب جوش می ریزیم. بعد از آن که برنج و سیب زمینی نرم شد آنها را آبکشی کرده و کنار می گذاریم تا کمی سرد شوند.
در تابه ای روغن ریخته و پیازها را تا زمانی که طلایی رنگ شوند سرخ می کنیم. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. پودر لیمو و دارچین را به مواد درون تابه می افزاییم و هم می زنیم. کشمش ها را از قبل به مدت ۳۰ دقیقه خیس کرده و با خلال بادام و مقدار بسیار کمی نمک به مواد اضافه می کنیم. مخلوط برنج و سیب زمینی را چرخ می کنیم تا مایه یک دستی به دست آید. روغن مایع را به مخلوط چرخ شده اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. از خمیر به دست آمده به اندازه یک نارنگی بر داشته و به اندازه یک قاشق از مواد گوشتی روی آن می گذاریم و خمیر را به صورت کتلت می بندیم. کبّه ها را در روغن داغ سرخ می کنیم تا طلایی رنگ شوند.

الناز اشراقی

دکمه بازگشت به بالا