آذربایجان شرقی بعداز تهران بیشترین مصدوم چهارشنبه سوری را داشت

تبریز- رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با ۲۲۳ مصدوم بعداز استان تهران بیشترین مصدوم حوادث چهارشنبه سوری را داشت.

به گزارش ارک خبر،فرزاد رحمانی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه رتبه دوم کشوری در تعداد مصدومین به استان ما اختصاص یافته است و از اول اسفند امسال تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۲۲۳ نفر بر اثر مواد محترقه مصدوم شده‌اند.

وی افزود: افزایش ۱۷ درصدی مصدومین از اول اسفند نسبت به سال گذشته ثبت شده است و ۶.۷ درصد افزایش نیز در آمار روز چهارشنبه آخر سال داشتیم.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه آخر سال تبریز ۱۰۹ مصدوم و بناب ۱۰ مصدوم داشت، گفت: همچنین شهرستان مرند با ۹مصدوم و مراغه با ۸ مصدوم در رده‌های بعدی قرار دارند. ۱۷۴ نفر از ساعت ۸ روز سه شنبه تا ۸ صبح چهارشنبه براثر مواد محترقه مصدوم شده‌اند.

رحمانی با بیان اینکه ۱۰ نفر نیز دچار قطع عضو شدند، ادامه داد: بیشترین آسیب مربوط به چشم با ۹۰ نفر و سوختگی با ۳۲ نفر است و ۴۶ درصد مصدومین ۶ تا ۱۸ سال هستند. برخلاف سال قبل ۵۵ درصد مصدومین رهگذر و تماشاچی بودند و اگر این افراد بیرون حضور نداشتند آمار به نصف کاهش می‌یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا