ارسال روزانه ۱۲ تُن گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران از اهر

اهر- فرماندار شهرستان اهر از ارسال روزانه ۱۲ تُن گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران از اهر خبر داد.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش صبح امروز شنبه در جلسه تأمین گوشت مرغ شهرستان‌های منطقه ارسباران با اشاره به این‌که شهرستان اهر به عنوان معین، گوشت مرغ کلیبر، هوراند، خداآفرین، هریس و ورزقان را تأمین می‌کند افزود: شهرستان اهر دارای ۲ کشتارگاه طیور است و از زمان پیدایش آشفتگی بازار مرغ؛ هیچیک از شهرستان‌ها به یاری شهرستان اهر نیامد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: تمامی آمار و اطلاعات از ارسال گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران در اختیار داریم، شاید مرغ ارسالی از بُرش شهرستانی کمتر باشد اما سهم شهرستان اهر نیز بیشتر از شهرستان‌ها نیست.

وی، ممنوعیت خروج مرغ زنده و ایجاد پل ارتباطی با مشگین‌شهر جهت تأمین مرغ را عامل اصلی کنترل بازار مرغ در شهرستان اهر عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون نتوانسته‌ایم گوشت مرغ از داخل استان تأمین کنیم.

بهترین مدیریت بازار مرغ را در سطح استان داشتیم

خدابخش بابیان اینکه بیشترین آمار شهرستان‌های معین در آذربایجان‌شرقی مربوط به شهرستان اهر است، اضافه کرد: بهترین مدیریت بازار مرغ را در سطح استان داشتیم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: متأسفانه در شرایط آشفته بازار مرغ؛ شاهد بودیم مرغ آماده کشتار از منطقه ارسباران و به تبریز هدایت شد، در حالی که گوشت مرغ آن شهرستان از اهر تأمین می‌شود و این گله آماده کشتار می‌توانست گره‌گشای مشکلات بازار مرغ باشد.

وی تصریح کرد: ۲۲ واحد مرغداری در اهر، ۱۱ واحد در هریس، ۳ واحد در کلیبر، یک واحد در هوراند داریم ولی در ورزقان و خداآفرین مرغداری وجود ندارد، که تأکید داریم تا همکاری شهرستان‌ها در تأمین گوشت مرغ مردم ارسباران مستمر باشد.

لزوم مدیریت چرخه جوجه‌ریزی تا کشتار مرغ در منطقه ارسباران

خدابخش بر لزوم مدیریت چرخه جوجه‌ریزی تا کشتار مرغ در منطقه ارسباران تأکید کرد و گفت: با حذف دلالان که نقش اساسی در تلاطم بازار مرغ داشتند، از طرفی با نظارت بر جوجه‌ریزی تا کشتار می‌توانیم به تداوم ثبات بازار مرغ برسیم.

فرماندار شهرستان اهر از توقیف ۳ دستگاه خودروی سواری حامل محموله گوشت مرغ در مبادی خروجی شهرستان اهر خبر داد، گفت: هنگام خروج غیرقانونی محموله گوشت مرغ که در خودروهای شخصی جاسازی و در حال انتقال به خارج از منطقه بود، با هوشیاری نهادهای اطلاعاتی خودروهای متخلفان توقیف و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ کشف و ضبط شد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مرغداران به تکمیل زنجیره تولید نهاده‌های دامی در شهرستان اهر ابراز داشت: تولید نهاده‌های دامی در شهرستان اهر و تکمیل زنجیره؛ حلقه‌ی مفقوده‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش با ذکر اینکه روزانه در شهرستان اهر بیش از ۸ تُن گوشت مرغ مصرف می‌شود، افزود: مرغداری‌های ارسباران در وهله‌ی اول تأمین گوشت مرغ منطقه را بر عهده داشته و در صورت عدم نیاز، گوشت مرغ مازاد ارسباران آن هم طبق دستور استاندار آذربایجان‌شرقی به مرکز استان هدایت می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۲ تُن گوشت مرغ به شهرستان‌های هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین ارسال می‌شود.

این جلسه با حضور مدیران و نمایندگان ادارات جهاد کشاورزی، صمت و دامپزشکی شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، خداآفرین و هوراند در شهرستان اهر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا