نظارت بر امحاء پسماندهای بیمارستانی و کرونایی در تبریز

تبریز- مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از نظارت دقیق بر نحوه بی‌خطر سازی پسماندهای بیمارستانی و عفونی و امحا پسماندهای کرونایی در تبریز خبر داد.

به گزارش ارک خبر، علیرضا اصغری ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، همچنین نحوه امحا پسماندهای کرونایی از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی این سازمان بوده و نظارت دقیق بر چگونگی انجام آن ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و کلانشهر تبریز سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نسبت به ضد عفونی و سالم سازی محیط فعالیت مرکز دفن پسماندهای شهرداری تبریز به صورت مداوم اقدام نموده و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نسبت به امحا و دفن پسماندهای کرونایی اقدام نموده است.

اصغری تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه بالغ بر ١۴ تن انواع پسماند عفونی و کرونایی در سطح شهر تبریز توسط ٢٨ بیمارستان تولید و پس از بی‌خطر سازی پسماندهای بیمارستانی تحویل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز جهت انجام عملیات امحا و دفن می‌گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خاطر نشان کرد : در امحا پسماندهای عفونی و کرونایی با رعایت اصول HSE و فنی در طول عملیات دفن از آهک به مقدار لازم استفاده شده و پوشش دهی مناسب توسط شن و ماسه جهت دفن بهتر پسماند اعمال می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا