نسبت نیروی کار به بازنشستگان در آذربایجان‌شرقی پایین است

تبریز- مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر نرخ و نسبت نیروی کار به تعداد بازنشستگان این استان پایین‌تر از میانگین کشوری و استانداردهای معمول است.

به گزارش ارک خبر،جعفر سمساری روز شنبه در جمع اعضای هیأت مدیره تشکل‌های بازنشستگی آذربایجان شرقی، نسبت کنونی نیروی کار به بازنشستگان در آذربایجان شرقی را ۴.۳ اعلام و اضافه کرد: این میزان حداقل باید به نسبت ۷ کارگر شاغل در برابر یک نفر بازنشسته برسد که تا رسیدن به این عدد راه طولانی در پیش است که باید با اشتغال زایی و توسعه کارگاه‌های تولیدی برای رفع این معضل حرکت کرد.

وی به نقش نیروی کار در رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور و استان اشاره کرد و افزود: امروز اگر حتی از سرمایه مادی مناسب و فناوری‌های روز دنیا و آنچه در بحث فضای مجازی پیش آمده، برخوردار باشیم، باز بدون داشتن سرمایه انسانی نمی‌توان کاری از پیش برد و در حوزه‌های اقتصادی به موفقیت دست یافت.

سمساری با بیان اینکه باید به نیروی کار اهمیتی خاصی قائل شد، اظهار داشت: فراهم کردن بیمه و ایجاد امنیت شغلی در قالب آن، یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه است که به موجب آن بهره وری و توسعه به خوبی صورت می‌گیرد و تأمین اجتماعی در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی به نقش مهم تشکل‌های صنفی در طرح و پیگیری مشکلات کارگری اشاره کرد و گفت: با برپایی تجمعات غیرقانونی نمی‌توان به پیشبرد و رفع مطالبات کاری صورت دارد و البته تشکل‌های بازنشستگی آذربایجان شرقی با تدوین برنامه‌ای مناسب در این راستا حرکت می‌کنند.

سمساری مجموع افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۲ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد از کل جمعیت استان اعلام کرد و ادامه داد: تأمین اجتماعی استان هم اکنون به ۲۷۸ هزار بیمه شده خاص، ۴۰۸ هزار بیمه شده اجباری و همچنین ۲۰۷ هزار مستمری بگیر ارائه خدمت می‌کند.

وی از کسری هزینه و درآمد تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در مجموع و با احتساب هزینه‌های درمان، افزون بر یک هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی استان جهت ارائه خدمات هزینه می‌کند و اگر از سازمان مرکزی بودجه‌ای در این حوزه اختصاص نیابد، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا