کشف و پلمب یک واحد تولید و فروش داروهای دامی تقلبی در تبریز

تبریز- مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از کشف و ضبط ۲۵ قلم داروی تقلبی و غیر مجاز در یک مغازه پرنده فروشی در تبریز خبر داد.

به گزارش ارک خبر،امیرحسین بهداد اظهار داشت: یک واحد تولید و فروش غیرمجاز و تقلبی داروهای دامی اعم از خوراک، مکمل و ویتامین‌ها که اقدام به تولید مکمل و ویتامین‌های پرندگان زینتی می‌نمود، کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد هیچ‌گونه پروانه فعالیت، پروانه ساخت و مجوزی برای تولید و توزیع اقلام دارویی مکشوفه اخذ ننموده بود و محل کشف داروها یک مغازه پرنده فروشی بود که این محل نیز با دستور مراجع قضائی پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طی مکاتباتی که با سازمان دامپزشکی کشور انجام دادیم، تا تمام این محصولات که به صورت گسترده پخش شده بود از کل کشور جمع آوری شد.

بهداد از دامداران و صاحبان حیوانات و پرندگان زینتی خواست که حتماً از مراکز مجاز و داروخانه‌های دامپزشکی که تحت نظارت دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند اقدام به تهیه دارو، مکمل و سایر اقلام دارویی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۴ کارخانه و واحد تولید دارو و سرم سازی داریم که با مجوز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی فعالیت نموده و در مجموع حدود ۴۲ نوع دارو و مکمل و سرم‌های دامی در آنها تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا