واکسیناسیون بیش از چهار میلیون راس دام در آذربایجان شرقی بر ضد بیماری تب برفکی آغاز شد

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: چهار میلیون و ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این استان به طور رایگان بر ضد بیماری کشنده تب برفکی واکسینه می شوند که از امروز آغاز شده است.

به گزارش ارک خبر، امیرحسین بهداد روز پنجشنبه بیان کرد: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در ترکیه و عراق و احتمال سرایت به علت تبادلات دامی یا قاچاق دام باید نسبت به ایمن سازی دام های سبک و سنگین آذربایجان شرقی اقدام شود که برای تحقق این هدف واکسیناسیون دام های سبک و سنگین در این استان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

وی افزود: ۹۰ درصد دام های سنگین شامل گاو و میش که ۳۸۰ هزار راس را شامل می شود و ۷۰درصد دام های سبک که سه میلیون و ۷۰۰ راس گوسفند و بز زیر پوشش طرح رایگان واکسیناسیون بر ضد بیماری تب برفکی قرار می گیرند تا پایان شهریور ماه واکسینه می شوند.

بهداد ادامه داد: با واکسیناسیون این تعداد دام در دامداری های صنعتی، سنتی و روستاهای آذربایجان شرقی جمعیت دامی استان در برابر بیماری تب برفکی ایمن می شوند.

وی از دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد که همکاری کامل را با دامپزشکان و ماموران ادارات دامپزشکی استان داشته باشند تا دام های استان نسبت به بیماری تب برفکی که یکی از خطرناک ترین بیماری های دامی است مصونیت پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا