غزه به کانون مقاومت و شهادت تبدیل شده است

تبریز- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: تنظیم مبایعه نامه و اجاره نامه به صورت دستی غیر قانونی است.

به گزارش ارک خبر، احمد موقری صبح امروز سه شنبه در جلسه بحث و بررسی و تعیین تکلیف قولنامه‌های چاپ شده توسط چاپخانه داران تبریز گفت: چاپخانه داران حق تکثیر مبایعه نامه یا اجاره نامه را ندارند و مشاوران املاک نیز بایستی مبایعه نامه یا اجاره نامه را در سامانه جامع ثبت معاملات املاک ثبت کنند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از پرونده‌های مطرح شده در دادگستری استان آذربایجان شرقی مربوط به معاملات اشخاص می‌باشد و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو از برنامه‌های اولویت دار این معاونت می‌باشد که از سنوات قبل بطور جدی این موضوع را پیگیری می‌نماید و در این خصوص اقدامات قابل توجهی در این زمینه با هدف کاهش پرونده و یا از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم انجام داده است.

وی افزود: اخیراً در این ارتباط سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ثبت املاک و مستغلات در مرکز راه اندازی شده است که تنظیم و ثبت هرنوع قرار دادهای مربوطه املاک در سامانه مذکور و اخذ کد رهگیری الزامی شده و به تبع آن نیز قراردادهای چاپی و دستی حذف شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده و گزارش‌های واصل شده در این خصوص برخی از چاپخانه‌های شهر تبریز به صورت خودسرانه و بدون اطلاع اتحادیه مشاورین املاک تبریز اقدام به چاپ قراردادهایی شبیه قراردادهای قبلی و سریال‌های جعلی اتحادیه نموده و در اختیار متصدیان بنگاه‌های معاملاتی قرار می‌دهند. این امر باعث عدم رغبت مشاورین املاک برای تنظیم قرار داد در سامانه جامع ثبت املاک و مستغلات و تشکیل پرونده قضائی برای مرتکبین و مجرمین شده است.

موقری اضافه کرد: ضرورت دارد در بازرسی‌های مستمر، جدی، مؤثر و کارساز با همکاری اتحادیه املاک و چاپخانه داران تبریز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نسبت به شناسایی صنوف اقدام و تمهیدات لازم برای جلوگیری از چاپ و توزیع فرم‌های معاملاتی املاک اتخاذ نمایند و اتحادیه مشاورین املاک نیز اطلاع رسانی لازم پیرامون موضوع تنظیم معاملات مربوط به املاک در سامانه مزبور به طرفین قرارداد را به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا