تشکیل ۶۴۷ میلیارد ریال پرونده احتکار و قاچاق در آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی در بخش احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق در استان بوده است.

به گزارش ارک خبر،یوسف پایدار در گفت‌وگو با خبرنگاران از رتبه اول کشوری آذربایجان‌شرقی با ۹۰ هزار انبار ثبت و صحت سنجی شده خبر داد.

وی با اشاره به نسبت ۷۳ درصدی خروج به ورود (ثبت رسید حواله) و رتبه دوم استان در این بخش، تصریح کرد: ۶ هزار و ۸۹۹ فقره بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده و ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی در بخش احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق بوده است.

پایدار با بیان اینکه ثبت مشخصات موجودی، ورود و خروج سیمان دریافتی در سامانه انبار برای کلیه واحدهای فروشنده مصالح ساختمانی الزامی است، ادامه داد: ثبت کلیه فرآیندهای تجاری مربوط به روغن خوراکی (جامد و مایع)، خرید و فروش انواع تایر سنگین و سواری و همچنین آمار تولید، موجودی و فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی بوده و مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به الزام همه کشتارگاه‌های مرغ استان به ثبت اطلاعات تولید، کشتار و توزیع مرغ و رصد سیستمی فرایند یاد شده است، افزود: ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ واحد مرغ‌فروشی استان در سامانه جامع تجارت و تائید مشخصات ثبت شده از دیگر موارد اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا