بودجه آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری ۲۶۲۰ میلیارد تومان است

تبریز- رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای ارتقای شاخص‌های برخورداری از آب در روستاها و مناطق عشایری ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش ارک خبر، شاهپور علایی مقدم در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خشکسالی امسال می‌تواند مشکلات زیادی برای جامعه عشایر ایجاد کند، افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور جهت گذر از خشکسالی برای جامعه عشایر کشور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار در قالب تسهیلات کم‌بهره برای تأمین علوفه عشایری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین نهاده‌های دامی هزینه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آمار پایین فارغ‌التحصیلی در مدارس عشایری، اظهار کرد: مجلس برای رونق بهداشت، اسکان، تجهیز و نوسازی و ارائه خدمات گرمایشی با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تفاهم‌نامه‌ای جهت سرمایه‌گذاری در این بخش امضا کرده است.

وی افزود: برای اولین‌بار در سال جاری خرید تضمینی دام سبک از عشایر اجرا می‌شود تا قوت قلب و اطمینانی بین عشایر کشور ایجاد کند.

علایی مقدم از برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای معیشت و رفاه عشایر ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشبختانه در خانه ملت یک هم‌افزایی مناسب برای پشتیبانی از جامعه عشایر وجود دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع قانون‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای جامعه عشایر در دوره قبل و حال حاضر مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی شده و برای توسعه، تحول و خدمت‌رسانی به این قشر فراکسیونی در مجلس تحت عنوان فراکسیون امور عشایر تشکیل شده که در دوره قبل مجلس در برنامه توسعه پنجم جز بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ظرفیت بیشتری به آن تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: اما در برنامه ششم توسعه با هماهنگی و اقداماتی که توسط نمایندگان دلسوز و آگاه به امور عشایر انجام شده، ۱۷ ظرفیت قانونی برای عشایر در راستای ارتقای معیشت و رفاه عشایر با هدف ارائه خدمات، ارتقای شاخص‌ها از جمله راه، آب، آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا