یکی از اولویت‌های رییس جمهور آینده باید تامین معیشت و نیازهای مالی و اقتصادی مردم باشد

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به معیشت و مانع زدایی‌ها در سالجاری، گفت: باید یکی از اولویت‌های رییس جمهور آینده، تامین معیشت و نیازهای مالی و اقتصادی مردم باشد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی فقیه روز پنجشنبه ششم خردادماه در مراسم‌ گرامیداشت “کسب رتبه درجه یک بیمارستانی، بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز در ارزیابی بیمارستان‌های کشور بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که یک مجموعه دانشگاهی چون دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حرکتی با ارزش توانسته در خدمت مردم باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از علل محدثه نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند یعنی مردم بودند که توانستند با رهبری امام خمینی (ره) انقلابی را برای تغییر حکومت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مردم از سال ۴۲ پا به پای رهنمودهای امام (ره) بوده و امروز هم همان مردم در بقا و حفظ نظام جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده دارند.

حجت الاسلام فقیه تاکید کرد: همه مسئولان باید به فکر مردم باشند و تمامی تلاش‌های خود را در راستای خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلفی چون امنیت، تامین سلامت و معیشت انجام دهند. مسئولان باید جامعه را به علم مجهز سازند، زیرا به تعبیر امام علی (ع)، علم یک قدرت است و هر کجا که علم باشد، همان‌جا حاکمیت وجود دارد.

وی گفت: ما باید در عرصه سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی و فرهنگی، برای مردم یک موقعیت و وضعیتی را ایجاد کنیم که احساس اقتدار و عزت داشته باشند. همان طوری که مجموعه درمانی در مدت بیش از یک سال گذشته از شیوع کرونا، کارنامه درخشانی از خود نشان داده و باعث احساس اقتدار مردم در زمینه درمانی شده‌اند.

وی با اشاره به درجه بندی بیمارستان‌ها، اظهار کرد: نمی‌توان رتبه‌ای واقعی و درجه بندی مشخص برای این مجموعه‌ها تعیین کرد چون تمامی کادر درمان، با تمامی وجود در فکر تامین سلامت مردم بوده و هستند لذا اگر چنین موقعیتی را دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کرده، جای قدردانی دارد و حاکی از اراده و همت بزرگ و جهادی است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از پیگیری کمک به تامین تجهیزات این بیمارستان از نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: مسئولان باید در رفع نیازهای اقتصادی جامعه که یکی از معضلات مهم است، تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر سایر بخش‌های ما به اندازه قدرت دفاعی برای مردم تلاش می‌کردند، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌گرفت و اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتیم. در حوزه دفاعی نظام جمهوری اسلامی، هرچقدر که تلاش شده باید به موازات آن در سایر بخش‌ها به خصوص معیشت و اقتصاد مردم نیز تلاش کرد.

مجموعه بیمارستانی امام سجاد(ع) حاصل یک مدیریت جهادی است

عزیز جوان پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در ادامه، اظهار کرد: مجموعه بیمارستانی امام سجاد (ع) حاصل یک مدیریت جهادی است چرا که این مجموعه توانسته در وضعیت بد و مشکلات دانشگاه به علت مسائل نقدینگی، راه اندازی شود تا نقشی در درمان شهر و تربیت دانشجویان پزشکی داشته باشد.

وی افزود: با این روند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به دو قسمت بخش پزشکی و غیرپزشکی تقسیم می‌شود که این امر ناشی از پتانسیل این دانشگاه برای ورود به عرصه درمان است.

وی با تشکر از حمایت‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دست اندرکاران در راستای تسهیل تجهیز بیمارستان و راه اندازی آن، گفت: احداث بسیاری از بیمارستان‌ها در دانشگاه‌های مختلف آزاد سطح کشور به نتیجه نرسیده‌اند چرا که مدیریت جهادی در آن‌ها وجود نداشته است.

جوان پور متذکر شد: توسعه بیمارستان امام سجاد (ع) در اولویت کاری قرار دارد که در این راستا با کمک خیران عزیز و با تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های مدرن، خدمات خوبی را در راه توسعه به مردم ارائه خواهیم داد.

فرهاد احمدپور، رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) نیز در ادامه این برنامه، اظهار کرد: در سال ۸۳، حرکتی در راستای ارتقای اعتبار دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شروع شده و آن هم خریداری یک ساختمان نیمه تمام از شرکت نفت بوده است. در این راستا قراردادی با شرکت بیمارستان ساز نیز منعقد شده و پروژه جابحایی بیمارستان زکریا به این مجموعه آغاز شد.

وی افزود: آغاز فعالیت بیمارستان امام سجاد (ع) به واسطه تحقق سه عامل اصلی عزم راسخ مسئولان ارشد دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز، همکاری بسیاری عالی و صمیمانه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونت درمان آن و اراده‌ی بسیار جدی سازمان مرکزی در تهران به خصوص رییس دانشگاه مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: در اواسط سال ۹۷، اولین عمل جراحی موفق در این بیمارستان انجام شده و سپس با تجهیز به دستگاه‌های بروز و مدرن و جذب نیروهای انسانی در رسته درمان، عرصه را برای گسترش فعالیت خود آماده کرده است.

احمدپور گفت: این مجموعه سختی‌های غیرقابل توصیف را متحمل شده و به نقطه کنونی رسیده و به عنوان یک بیمارستان مطرح در بین رقبای سرسخت، سخنی برای گفتن دارد.

وی در خصوص وضعیت این بیمارستان، اظهار کرد: بیمارستان امام سجاد (ع) اکنون ۱۰۰ تخت فعال دارد و تمامی خدمات مربوط به بستری را به بیماران ارائه می‌دهد. از زمان شیوع کرونا نیز بخشی را برای این بیماران اختصاص داده و حتی تمامی بخش آی سی یو را مختص بیماران کرونایی کرده‌اند.

وی افزود: در سالجاری برنامه داریم تا در مرحله اول بخش دیالیز بیمارستان را راه اندازی کنیم‌ و سپس در مراحل بعدی راه اندازی مرکز ام آر آی و بخش رادیوتراپی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا