نقش مؤثر ائمه جماعات در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه گاز در جامعه

نشست هم اندیشی ائمه جماعات ادارات تابعه شرکت گاز استان اصفهان بمنظور اشاعه فرهنگ مصرف بهینه گاز وهمچنین ساماندهی و توسعه فرهنگ  اقامه نماز در ادارات و تعیین رابط ائمه جماعات در ادارات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش ارک خبر، مهندس علوی مدیرعامل این شرکت در جمع ائمه جماعات ادارات گازرسانی استان، رشد جمعیت ، محدود بودن منابع سوختی، افزایش وسایل انرژی در جامعه را به عنوان چالش بزرگ جامعه کنونی توصیف کرد و گفت:روحانیون و طلاب حوزه های علمیه به عنوان شخصیت های تاثیر گذار بر مردم با سخنرانی های خود در مساجد ، هیات ها و تریبون های مختلف، می توانند مفاهیم مدیریت مصرف را به مردم انتقال دهند.

وی، مدیریت مصرف را با توجه به شرایط کنونی جامعه اجتناب ناپذیر دانست و گفت: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است و ما در صنعت گاز استان ، نیازمند اطلاع رسانی و آموزش به کمک ائمه جماعات و رهبران فکری جامعه هستیم.

مهندس علوی، با تاکید برضرورت تغییر نگرش و فرهنگ رایج مصرف گرایی در جامعه و ترغیب مردم به رعایت اصول صحیح مصرف  انرژی گفت: برنامه پایش دمای ادارات و سازمان‌ها درزمستان سال  گذشته  اجرا و امسال نیز برنامه ریزی شده لذا با ممیزی پایش دمای مساجد و حسینیه‌ها انتظار بر این است که ائمه جماعات و هیئت امنای اماکن مذهبی با رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه)، مبلغ و مروج فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی درجامعه باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در ادامه ضمن تاکید براهمیت نماز اول وقت از تلاش صورت گرفته در جهت اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر کرد و بیان داشت: همه ما باید درجهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نماییم و با اقامه فریضه نماز در جهت پیشگیری از تخلفات و بد اخلاقی های اداری کوشش گردد.

علوی، افزود: اخلاق و رفتار خوب نقش مهمی را در ایجاد فضای نماز ایجاد می کند، اصول و ارزش های اخلاقی از جمله؛ خدا محوری، قانون مداری، خدمت به مردم و پاسخگویی، ایثار، امانت داری و صرفه جویی، بهره وری مستمر، کارگروهی برای سعادت همگانی، دانش مداری و نوآوری، احترام و فروتنی باید حاکم بر امور باشد و ائمه جماعات می توانند در نهادینه کردن این ارزشهای اخلاقی در کارکنان موثر باشند.

وی، خاطر نشان ساخت: کارکنان این شرکت با اعتقاد به ارزش های اخلاقی فوق به مردم شریف استان خدمت رسانی می کنند و در حال حاضر حدود یک میلیون و ۹۰۰ مشترک گاز طبیعی در ۱۱۱ شهر و ۱۰۶۶ روستای سطح استان از این نعمت برخوردار هستند.

در ادامه حجت الاسلام علیمحمدی مسئول هماهنگی ائمه جماعات منطقه دو ضمن تشکر از توجه ویژه شرکت گاز به امر صرفه جویی که یک معروف دینی می‌باشد، مهم‌ترین عامل در موفقیت هر کاری از جمله رعایت صرفه جویی ، جلب اعتماد مردم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده، تمامی مسئولین مساجد، روحانیون معزز و کانون مداحان در جهت ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز تلاش خواهند کرد.

وی، تصریح کرد: برای جلب اعتماد و رضایت مردم، همکاری مسئولین با یکدیگر و همراهی با مردم لازم و ضروری است.

گفتنی است در ادامه هریک از ائمه جماعت شرکت گاز استان اصفهان نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشرفت امور مربوط به توسعه و اشاعه فرهنگ اقامه نماز و مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی بیان و شرکت در انتخابات مطرح نمودند.

درپایان، از زحمات و تلاش های آقای محمد شعرای نجاتی دبیر سابق ستاد اقامه نماز شرکت، تقدیر به عمل آمد و علیرضا کرباسیون به عنوان دبیر جدید ستاد اقامه نماز شرکت گاز استان اصفهان به روحانیون معرفی گردید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا