آذربایجان شرقی در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قرار دارد

تبریز- دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در روز جمعه قرار داریم.

به گزارش ارک خبر،مرتضی محمدزاده با اشاره به تبلیغات پرحجم نامزدهای انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته افزود: فرصت تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستاها ساعت ۲۴ امشب و نامزدهای ریاست جمهوری نیز ساعت هفت صبح امروز پایان یافت.

وی بیان کرد: ممنوعیت تبلیغات نه فقط در فضای فیزیکی و عینی، بلکه مشمول تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی مثل ارسال پیامک و سخنرانی‌های زنده است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم جلوگیری از ازدحام مردم، صندوق‌های بیشتری برای استقرار در شعبه‌های اخذ رأی انتخابات ۲۸ خرداد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمامی عوامل اجرایی انتخابات در تلاش هستند که انتخاباتی سالم، قانونی و شفاف برگزار شود، افزود: تعامل بسیار خوبی بین هیأت اجرایی و هیأت نظارت وجود دارد و امید است این انتخابات نیز با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و بدون هرگونه مشکلی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر تبریز به صورت تمام الکترونیک، اظهار داشت: نحوه اخذ رأی الکترونیکی از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و همچنین غرفه‌های تعبیه شده در نقاط پرجمعیت شهر به مردم آموزش داده شده است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: شهروندان تبریزی برای تسهیل در فرآیند انتخابات و رأی گیری، کد انتخاباتی نامزدهای منتخب خود را باید به همراه داشته باشند.

محمدزاده، ادامه داد: تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی میانه در ۲۸ خرداد آمادگی لازم دارند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سه هزار و ۴۸۵ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش‌بینی و تمام تمهیدات لازم برای اطمینان مردم از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اتخاذ شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

محمدزاده با بیان اینکه سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۷۰ هزار نفر به عنوان رای‌اولی برای اولین‌بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا