رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

کاهش بیش از 13 هزار فقره ای در بخش شوراهای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری استان اصفهان  عملکرد شوراهای حل اختلاف را در سال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته در بخش شوراهای حل اختلاف کاهش بیش از ۱۳ هزار فقره ای را شاهد بودیم که نتیجه تلاش های صادقانه و ارزشمند نیروهای این شورا بوده است.

به گزارش ارک خبر، محمدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشت: برای ۴۶ نفر پرونده تخلف در انتخابات ۱۴۰۰ در مورد خریدوفروش رأی در انتخابات شوراها در اصفهان تشکیل شد.

 وی با اشاره به حضور حماسی مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: با وجود فضای مسمومی که دشمنان نظام  قبل از انتخابات ایجاد کرده بودند مردم ایران با درایت و هوشیاری تشخیص دادند که چه کسی خیرخواه آنان است و به رغم همه فشارها و سختی‌های اقتصادی مردم فهیم ایران نشان دادند که همچون روزهای ابتدایی انقلاب ارتباط مردم و امام محکم است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی استان بیان داشت: در دادگاه‌های تجدید نظر استان اصفهان اطاله دادرسی را نداریم و روند کاهش را در این بخش داشته‌ایم.

حبیبی با اشاره باینکه در سال گذشته در چهار مقطع موجودی پرونده‌ها کاهش یافت، افزود: در سطح استان اصفهان ۲۰ شعبه به شعب دادگستری افزوده شد تا با سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مجموعاً ۹۵ هزار و ۵۵۶ فقره پرونده به دادگاه‌های تجدید نظر وارد شد، گفت: ۹۷ هزار و ۴۷۰ پرونده در سال ۹۹، رسیدگی و مختومه شده است.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان تصریح کرد: طی سال گذشته در دادگاه انقلاب ، ۱۵ هزار و ۵۱۸ پرونده وارد شده و ۱۵ هزار و ۶۵۷ فقره پرونده هم مختومه شد.

حبیبی ادامه داد: همچنین در دادسراها ۳۳۲ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده به دادسراها وارد شد که ۳۳۴ هزار و ۱۵۰ فقره آن مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهانعملکرد شوراهای حل اختلاف را در سال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته در بخش شوراهای حل اختلاف کاهش بیش از ۱۳ هزار فقره ای را شاهد بودیم که نتیجه تلاش های صادقانه و ارزشمند نیروهای این شورا بوده است.

وی در بخش اقدامات الکترونیک قضایی در استان نیز گفت: با عملیات گسترده و انجام زیرساخت های لازم در بخش توسعه خدمات الکترونیک قضایی در سال گذشته ۹۲ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک انجام شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۱۴ هزار و ۹۶۵ دادرسی الکترونیک انجام گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه درسال ۹۹ بیش از ۲۹۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف ورودی پرونده داشته‌ایم، بیان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این بخش مختومه شده است.

عالی ترین مقام قوه قضاییه استان اصفهان در خصوص ۱۰ عنوان اول اتهامات استان اصفهان نیز گفت: سرقت‌های خرد، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادفات چهار جرم اول در استان اصفهان است.

این مقام مسئول افزود: در اصفهان با همت شورای حل اختلاف ۲۸ پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد و همچنین شاهد ۳۲ درصد صلح و سازش در استان اصفهان بوده‌ایم که این اتفاق خوبی است.

محمدرضا حبیبی توضیح داد: همچنین در بخش اجرای احکام شوراها ۶۷ هزار و ۹۱۸ فقره پرونده وارد شده که ۸۶ هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ پرونده در مرکز استان در ماه به هر قاضی ارجاع می‌شود که منجر به افزایش حجم کاری شده و قضات اصفهان حتی جمعه‌ها نیز مشغول کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا