ترامپ و کرونا نبودند، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان بود

رئیس‌جمهور جنگ اقتصادی و کرونا را عامل اصلی مشکلات مردم دانست و گفت: اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبودند، رشد اقتصادی ۴.۱، تورم ۱۱.۵ درصد و نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان بود.

به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: این روزها سالروز شهادت شهید بهشتی و همرزمانش و همچنین جنایت رژیم بعثی در سال ۶۰ است. در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ دشمنان این انقلاب و مردم توطئه بزرگی را علیه کشور طراحی کردند و به وسیله مزدوران شان در مقر حزب جمهوری اسلامی جایی که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، وزرا، مسئولین قوه قضاییه و عده‌ای از سه قوه بودند و در آن محل جمع می‌شدند، بمب گذاری کردند.

حادثه هفتم تیر توطئه غربی‌ها بود

وی ادامه داد: حادثه هفتم تیر توطئه بزرگی علیه بزرگان نظام بود که خسارت بسیار عظیمی برای نظام محسوب می‌شد و می‌توانست این خسارت حتی بیشتر از اینها باشد اما عده‌ای از اعضا به دلایلی در آن جلسه حضور نداشتند چون روز قبل یعنی در ششم تیر ماه مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر مورد سوءقصد قرار گرفتند و در بیمارستان بستری بودند به همین دلیل بعضی از عزیزان در جلسه روز هفتم تیر حضور نداشتند و برخی دیگر هم جلوی در ورودی بودند که با انفجار روبرو شدند در حالی که اگر چند دقیقه زودتر آمده بودند آنها نیز شهید می‌شدند.

روحانی گفت: حادثه هفتم تیر فاجعه بسیار بزرگ و یک توطئه جهانی علیه جمهوری اسلامی بود که کشورهای بزرگ غربی در این توطئه و طراحی شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها برای اجرای دستورات آنها وارد عمل شده بودند. مجلس در ظاهر، با آن انفجار از کار می‌افتاد، همچنین دولت و قوه قضاییه نیز از کار می‌افتادند و با مشکل بسیار بزرگی مواجه می‌شدند زیرا رئیس قوه قضاییه که رئیس دیوان عالی کشور هم بود یعنی شهید بهشتی از دست رفته بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمنان فکر می‌کردند با این اقدام تروریستی کشور از هم می پاشد و آنها می‌توانند با شورش در داخل کشور نظام را از بین ببرند. دو عامل در بی اثر کردن این توطئه بسیار مهم بود و نگذاشت این توطئه به هدف خودش برسد. یکی وجود امام و تصمیمات ایشان و البته روحیاتی که داشتند. امام با قدرت تصمیم گیری که داشتند هر مشکل و مساله‌ای را به یک صورتی حل می‌کردند. ایشان به خوبی آن روزها را مدیریت کردند و با تجلیل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت یاد کردند.

در جلسات خصوصی هم نمی‌شد از شهید بهشتی دفاع کرد

روحانی شهید بهشتی را مظلوم بزرگ تاریخ اسلامی دانست و افزود: شهید بهشتی بزرگترین مظلوم تاریخ انقلاب است البته ما مظلومین دیگری هم بعد از ایشان داشتیم اما مظلومیت ایشان بسیار بیشتر بود و تا کسی در آن شرایط حضور نداشته باشد و در ریز شرایط سیاسی قرار نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی مظلومیت ایشان را تصور کند. مثلاً اگر یک جوان بخواهد امروز مظلومیت شهید بهشتی را در آن زمان در نظر بگیرد به نظر من قادر نیست.

وی ادامه داد: شهید بهشتی آنقدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نیز نمی‌شد از او تعریف و دفاع کرد. در طول انقلاب ما همواره با هم بودیم و در جلسات مختلف با ایشان شرکت می‌کردیم. اما در هیچ جلسه‌ای نمی‌شد از او دفاع کرد، به اعتقاد من شهید بهشتی مظلوم بدون دفاع بود که ما در تاریخ چنین چیزی نداریم. آنقدر جو را مسموم کرده بودند و کاری کرده بودند که هیچکس توان و جرات دفاع از او را نداشت و اگر کسی می‌خواست از او دفاع کند همه به او حمله می‌کردند که شما می‌خواهید از دکتر بهشتی دفاع کنید!

شهید بهشتی از دهه ۴۰ دنبال تربیت نیرو بود

رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی آن مظلوم بلند مرتبه به مقامش رسید اما واقعاً کشور و مردم ما مدیون شهید بهشتی هستند. او از دهه ۴۰ دنبال تربیت نیرو بود و در میان جوانانی که علوم جدیده را می‌خواندند در دبیرستان و دانشگاه‌ها و همچنین حوزه‌های علمیه به دنبال تربیت و انتخاب جوانان بود. او از سال ۴۰ مدرسه‌ای را رهبری و هدایت کرد که در آن مدرسه علوم جدید و علوم قدیم با هم تدریس می‌شد. طراحی و برنامه ریزی که شهید بهشتی برای آن مدرسه داشت در تاریخ بی سابقه بود. اینکه هر چند ماه یک بار همه باید امتحان کتبی و شفاهی بدهند و پایان سال کارنامه داشته باشند در حوزه معمول نبود که ایشان در سال ۱۳۴۰ در مدرسه علوی قم این کار را انجام داد البته این مدرسه در سال‌های اخیر تجدید بنا شده و فعالیت‌های خوبی را شروع کرده است.

روحانی تصریح کرد: شهید بهشتی جوانان بسیاری را تربیت کرد و به دانشگاه داخلی و خارجی کشور فرستاد و در واقع نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب را ساخت. او تشکیلات را در جامعه ما رواج داد. اینها جدای از نقش او در انقلاب اسلامی، تظاهرات‌ها در سال ۵۷ و نقش او در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل تشکل‌های مختلف و ساماندهی جمهوری اسلامی ایران و تدوین و تصویب قانون اساسی است.

وی اظهار داشت: مسیر و راهی که شهید بهشتی در آن روزها بنا نهاد علیرغم سختی‌ها ادامه پیدا کرد که به نظر من ایستادگی و مقاومت مردم در کنار روحیه‌ای که با رهبری امام راحل در جامعه وجود داشت یک معجزه تاریخی در کشور ما آفرید یعنی شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن نه تنها روحیه مردم را خرد نکرد و آنها را ضعیف نساخت بلکه با روحیه‌ای قوی در تشییع پیکر ایشان و هم رزمانش یکپارچه حضور داشتند و فریاد می‌زدند «ایران پر از بهشتی است.»

رئیس جمهور ادامه داد: حرکت مردم در تشییع پیکر شهید بهشتی نشان داد ملت ما ملتی نیست که با این توطئه‌ها از پا دربیاید و آن روزها روزهای به یاد ماندنی تاریخ ایران است. در همان سالی که بالاترین توطئه‌ها را دشمنان علیه ملت ایران برپا کردند و خداوند کمک کرد تا بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ نصیب ملت ایران شد. حصر آبادان در همان سال شکسته شد، همچنین آزادی بستان در همان سال بود و طراحی برای عملیات فتح المبین نیز در همان سال انجام شد و بعد از آن نیز آزادی خرمشهر را داشتیم، روزهای بسیار مهمی که بعد از صدمات گسترده به دست آمد.

قوه قضائیه نباید حزبی و جناحی باشد

روحانی با تبریک هفته قوه قضاییه بیان کرد: این روزها روزهای قوه قضاییه است که ما تجلیل می‌کنیم از قضات قوه قضاییه همچنین از زحمات و تلاش‌های کارکنان قوه قضاییه تجلیل می‌کنیم و امیدواریم قوه قضاییه ما با علم، دانش، دقت ودر نظر گرفتن احکام الهی ودر چارچوب قانون و بی‌طرفی کامل و وابستگی به احزاب و جناح‌های مختلف به کار خودش ادامه دهد.

وی ادامه داد: وابستگی حزبی و جناحی آن چیزی است که می‌تواند قوه قضاییه را بشکند، امیدواریم قوه قضاییه ما از این مسائل دور باشد و کاملاً بی طرف باشد چون اگر قوه قضاییه قوه‌ای باشد که همه مردم به آن اعتماد داشته باشند بسیار برای مردم امیدآفرین است. قوه قضاییه آخرین مرجع است و هرکسی آسیبی ببیند به آنجا می‌رود می‌داند آنجا دستگاهی است که می‌تواند به حقش برسد.

رئیس جمهور گفت: حکم قاضی وابسته به گزارشاتی است که ضابطین قوه قضائیه برای او آماده کردند. هرچند او بخواهد از این گزارشات فرار کند مجبور است که باز هم به دلیل کمبود زمان از این گزارش‌ها استفاده کند.

وی افزود: قاضی زمان محدودی برای بررسی پرونده‌ها دارد. پس گزارش ضابط پایه پرونده است و بعد از آن گزارشاتی است که کارشناسان ارائه می‌دهند.

روحانی تصریح کرد: بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه‌ای داشته باشد که شهید بهشتی آن را بنیان گذاری کرده است. شهید بهشتی قوه قضائیه را بنیان گذاشته و یادمان است آن روزهایی که آن همه به ایشان توهین می‌کردند، همه با این وجود احساس امنیت داشتند. حتی یک نفر در مخیله اش نمی‌آمد که اگر به شهید بهشتی کلمه‌ای بگوید بعد از آن ناعادلانه او را دستگیر و محاکمه کنند. او چنین قوه‌ای را پایه گذاری کرده بود و امیدواریم از رفتار و منش او در مدیریت قوه قضائیه استفاده شود.

برای پیشرفت و توسعه کشور نیاز به همراهی سه قوه داریم

رئیس جمهور ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه کشور نیاز به همراهی سه قوه داریم و اگر این سه قوه کنار هم نباشند، کار بسیار دشوار می‌شود که این سختی کار را در دولت یازدهم و دوازدهم لمس کردیم و دیدیم وقتی دو قوه از قوه دیگر فاصله می‌گیرند، کار چقدر دشوار و سخت می‌شود. امیدواریم شرایط بهتری پیش روی نظام و دولت باشد.

روحانی با اشاره به اقدام ارتش رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی شهرها گفت: بمباران شیمیایی در جنگ بود. یعنی صدامیان از سلاح شیمیایی علیه رزمندگان ما استفاده می‌کردند و در این میدان جنگ بسیاری مصدوم شیمیایی می‌شدند و امروز هم تعداد زیادی هنوز هم با وجود گذشت سال‌ها از جنگ، تحت تأثیر آسیب‌های آن دوران هستند.

وی ادامه داد: ۶۹ هزار جانباز شیمیایی ما گواه این هستند که چه روزهای سختی را در دوران جنگ پشت سر گذاشتیم. اما اینکه یک شهر بمباران شیمیایی شود، مسئله عجیبی بود. ارتش بعث شهر سردشت را بمباران شیمیایی کرد که براساس این اقدام، عده‌ای شهید وعده‌ای مصدوم شدند و هنوز هم عده‌ای از این مصدومین وجود دارند و تحت تأثیر این عوارض زندگی می‌کنند. این اقدام جنایتکارانه رژیم بعث می‌بایست جهان را تکان می‌داد.

علیه کسانی که تسلیحات شیمیایی را به عراق دادند، اقدام حقوقی می‌کنیم

رئیس جمهور اظهار داشت: اقدام رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی شهر سردشت یک جنایت جنگی است و امروز نیز ما باید این موضوع را دنبال کنیم و ما نیز در دولت از بخش‌های حقوقی خواستیم در مجامع بین المللی و مراجع قضایی خودمان علیه کسانی که مواد شیمیایی را به عراق دادند و آنهایی که از این جنایات و امکانات ضد بشری علیه مردم ما استفاده کردند، پیگیری کنند.

اقدامات ترامپ علیه ایران بالاتر از جنگ بود

وی تأکید کرد: امروز نیز مردم ما در یک تروریسم دیگر مشغول مقاومت هستند. یعنی از سال ۹۷ تاامروز که سه سال و نیم از این بحران گذشته، در یک تروریسم اقتصادی بودیم. کاری که ترامپ علیه ملت ایران کرد، تحریم و جنگ نبود بلکه از آن بالاتر بود. اقدام آنها تروریسم اقتصادی بود. یعنی اگر کسی جنگ هم می‌کند علیه بیماران جنگ نمی‌کند و نمی‌آید که با سرطانی‌ها، پیرمردها، زنان و کودکان اقدام به جنگ کند. جنگ نیز قانون و چارچوب و مقررات خاص خود را دارد. اما اقدامی که ترامپ و دولت آمریکا کرد، ترور اقتصادی بود که با این اقدام جلوی رسیدن دارو و غذا را گرفتند و این جنایات آنان همچنان ادامه دارد.

جانشینان ترامپ نیز همچنان جنایات او را ادامه می‌دهند

روحانی خاطرنشان کرد: جانشینان ترامپ نیز همچنان جنایات او را ادامه می‌دهند و آنها نیز جانشینان راه و مسیری هستند که ترامپ بنیانگذاری کرده است. همه می‌دانند کسی که با تمام وجود اجازه نمی‌داد برجام شکل بگیرد و اجازه نمی‌داد بعد از تصمیم برجام، این توافق زنده بماند، صهیونیست‌ها بودند. اسرائیل و صهیونیست‌ها بیشترین مخالفت و دشمنی را با برجام داشتند. چون می‌دانستند برجام یعنی چه.

وی گفت: کسانی در آمریکا همیشه ضد ایران بوده‌اند که ترامپ و امثال ترامپ نیز جزیی از آنها بودند. آنها با گروهی ارتجاعی قاطی شدند و از برجام خارج شدند و یک جنگ اقتصادی را علیه ما به راه انداختند و ادامه دادند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در اینجا می‌خواهم تاکید کنم مردم ما یک پیروزی بسیار بزرگی را در این مدت به دست آورند. البته مردم زجر و سختی زیادی را تحمل کردند.

روحانی تاکید کرد: جنگ بدون مجروح و شهید و ویرانی نیست، جنگ است و تبعات خود را دارد؛ اما ملت ما ایستادند، تسلیم نشدند، مقاومت کردند و امروز هم این مسیر ایستادگی را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: مردم نتیجه این مقاومت و ایستادگی را دیدند؛ نتیجه ایستادگی این شد که دولت جدید آمریکا که می‌خواست روی کار بیاید در تبلیغات انتخاباتی خود گفت کار ترامپ غلط بوده است؛ این نکته بسیار مهمی است.

بایدن در اجرای برجام تسامح کند، به رأی مردم آمریکا خیانت کرده است

رئیس‌جمهور بیان کرد: بایدن قبل از اینکه از مردم رای بگیرد اعلام کرد راه ترامپ راه غلطی بوده و مردم آمریکا با همین ایده و نظر به او رای دادند؛ یعنی امروز اگر بایدن اندکی در اجرای برجام تسامح کند به رای مردم آمریکا خیانت کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه مردم آمریکا بر این مبنا به بایدن رای دادند که او تحریم‌ها را بردارد و کارهای غلط را جبران کند، گفت: دولت آمریکا نه تنها در زمان تبلیغات بلکه بعد هم مرتب تاکید کردند که برجام را قبول داریم و می‌خواهیم به آن برگردیم. باید بگویم مردم ما متوقع هستند که این کار سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

دولت دوازدهم در مسیر اجرای برجام و رفع تحریم‌هها هیچ کوتاهی نکرده است

وی اظهار کرد: چه آنهایی که آن طرف باید اقدامات سریع‌تری انجام دهند و چه کسانی که این طرف مسئولیت دارند، به هر حال این کار را باید سریع‌تر انجام شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همین جا به ملت ایران عرض می‌کنم، دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی، تسامح و تساهلی را روا نداشته است و با قدرت و دقت از تمام فرصت‌ها و ثانیه‌ها استفاده کرده است. البته برخی مسائل هستند که امیدواریم حل و فصل شوند و از آنها عبور کنیم تا مردم ما به حق مسلم خود برسند.

روحانی خاطرنشان کرد: همچنین باید بر جهانیان روشن شود که ما هیچگاه دنبال سلاح کشتار جمعی، سلاح شیمیایی، سلاح میکروبی، سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم، نیستیم و نخواهیم بود.

وی گفت: برجام یک سندی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست، یکی از سندهایی است که نشان می‌دهد ما به دنبال فعالیت هسته‌ای و فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز هستیم.

جنگ اقتصادی و کرونا عامل مشکلات مردم هستند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند منشا فشاری که در این مدت به آنها وارد شده کجا بوده است، تصریح کرد: شما اگر در یک بیماری منشا را به درستی نشان ندهید به درستی نمی‌توانی آن را درمان کنید. اگر به بیمار به غلط بگوییم بیماری از جایی دیگر نشات گرفته، خیانتی بزرگی به بیمار و کسی که می‌خواهد درمان کند روا داشته‌ایم.

روحانی اظهار کرد: دو عامل اصلی در کشور در این چند سال باعث رنج و مشقت فوق العاده مردم شد؛ یک عامل جنگ اقتصادی بود و عامل دیگر کرونا.

وی ادامه داد: ممکن است کسی بگوید عامل سوم و چهارمی هم بوده است، بله ممکن است؛ ولی من می‌خواهم به مردم بگویم بر اساس تحقیق دقیق اقتصادی که انجام گرفته اگر در این سه سال و نیم، جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز شرایط اقتصادی ما متفاوت بود.

رئیس‌جمهور بیان کرد: این دو عامل، دو ویروس برای کشور بودند؛ ویروس کرونا و ویروس ترامپ. این دو ویروس و آثار آنها را بیرون بکشیم و به اقتصاد ایران نگاهی بیندازیم و محاسبه کنیم که الان کجا بودیم؛ یعنی بگوئیم در ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۰ قیمت ارز، تورم، رشد اقتصادی چگونه بود.

روحانی ادامه داد: همه اینها در این تحقیق محاسبه و به ما نشان داده شده است؛ من خواهش می‌کنم این محاسبه منتشر شود و همه بدانند و در رسانه‌ها توضیح داده شود اگر این دو ویروس نبود چه شرایط اقتصادی در کشور داشتیم.

ترامپ و کرونا نبودند، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان بود

روحانی تصریح کرد: این محاسبه دقیق نشان می دهد اگر این دو ویروس نبود، امروز رشد اقتصادی غیر نفتی کشور ۴.۱ بود؛ رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ بود؛ تورم به طور متوسط در سه سال ۱۱.۵ بود درحالی که تورم متوسط ما امروز ۳۲ درصد است.

وی افزود: طبق این تحقیق نرخ دلار امروز زیر ۵ هزار تومان بود؛ در محاسبات دقیق نرخ دلار را حدود ۴ هزار و ۷۰۰ تخمین زده شده است. رشد سرمایه‌گذاری که در این سالها منفی بوده است، مثبت ۴.۷ می شد. همچنین حجم تولید ناخالص ما ۲۲ درصد بیشتر از این بود که امروز مشاهده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید ببینیم که اگر این دو ویروس نبود شرایط کشور چگونه بود؛ ممکن است کسی بگوید اگر این شرایط نبود رشد اقتصادی باید بیشتر هم می‌شد؛ بله ممکن است. اما نباید عامل های اصلی که باعث مشکلات ما شدند را منکر شویم.

روحانی تصریح کرد: دولت در حد توان خود به مردمی که دارای حقوق ثابت بودند و مزد بگیر به حساب می آمدند کمک کرده است؛ البته ممکن است کسی بگوید این حد برای جبران همه مشکلات کافی نبوده است.

حقوق کارمندان از سال ۹۲ تاکنون ۵.۱ برابر شده است

وی ادامه داد: به مردم عرض می کنم از سال ۹۲ تا امروز متوسط حقوق کارکنان دولت ۵.۱ برابر شده است، همچنین متوسط سرانه پرداختی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۱۲.۷ برابر شده است.

رئیس جمهور گفت: متوسط حقوق بازنشستگان ۷.۳ برابر شده است. اینکه می گویند دولت چه کرده است، ما در حد توان خود این کارها را انجام دادیم؛ ممکن است کسی بگوید این حدی که انجام شده مشکلات جبران نکرده است. بله، ممکن است ولی آنچه در توان بوده کار کارده ایم.

روحانی بیان کرد: علاوه بر اینها، حداقل حقوق کارگران نسبت به سال۹۲، ۵.۵ برابر شده است. این آمار نشان می دهد دولت نسبت به کسانی که دارای درآمد و حقوق ثابت بوده اند در حد توان خود تلاش و کوشش کرده است.

وی اظهار کرد: دولت با اینکه در ماه پایانی خود به سر می برد، اما تمام بحث امروز در جلسه هیئت دولت و دیروز در جلسه اقتصادی این بود که چگونه تامین ارز، سفارش کالاهای اساسی و نقل و انتقال کالاهای اساسی را تنظیم کنیم.

رئیس جمهور افزود: برای اینکه هیچگونه خللی در ماه های آینده به ویژه ماه های ابتدایی دولت بعدی در تامین کالاهای اساسی بازار به وجود نیاید برنامه ریزی کرده ایم. بنابراین دولت به مسئولیت خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

به کارکنان صنعت نفت قول می‌دهم که مشکل‌شان حل خواهد شد

روحانی خاطرنشان کرد: امروز در گوشه و کنار در مورد حقوق عده ای از کارکنان صنعت نفت مخصوصا کسانی که در مناطق سخت فعالیت می کنند حرف هایی شنیده می شود. دولت به این مسئله توجه دارد.

وی تصریح کرد: مشکلی در قانون بودجه امسال به وجود آمده است. به کارکنان شرافتمند صنعت نفت قول می دهم که مشکل آنها حل خواهد شد و ما این موضوع را به همراه وزیر نفت دنبال می کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: نمی گذاریم این کارکنان از نظر حقوق و دستمزدی که باید دریافت کنند دچار مشکل و محدودیت شوند؛ اگر هم این محدودیت در گوشه ای از مقررات بودجه آمده باشد این را برای آنها حل و فصل خواهیم کرد.

روحانی درمورد عده ای از کارکنان و کارگرانی که در اختیار پیمانکاران هستند، تصریح کرد: در مناطق نفتی پیمانکار زیاد است که هرکدام از کارگرانی استفاده می کنند. اگر این گروه از کارگران مشکلاتی دارند به وزیر کار دستور می دهم دنبال کند و پیگیری کند و اگر مشکلی وجود دارد آن را حل و فصل کند.

وی افرود: در اینجا اعلام می کنم هیچ مشکلی در تولید، انتقال، توزیع یا صادرات نفت و فرآورده آن نداشته ایم و نخواهیم داشت. برخی دستگاه های تبلیغاتی ضد ایرانی و ماهواره ای تبلیغات نادرست و غلطی می کنند که صحت ندارد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما همچنان در یک ماه پایانی دولت، طرح های بسیار مهمی را افتتاح خواهیم کرد؛ برخی از این طرح ها بسیار استراتژیک و مهم هستند. در بخش نفت و گاز، راه آهن، راه ها، محیط زیست، بهداشت و درمان طرح هایی داریم.

روحانی ادامه داد: بزرگترین بیمارستان در هفته های آینده افتتاح خواهد شد که بیش ار ۱۲۰۰ تختخواب دارد. بیمارستان بزرگی که مثل آن را تاکنون نداشته ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه این طرح ها را افتتاح خواهیم کرد که مردم از آنها مطلع خواهند شد. امیدواریم همه کارکنان و کارگزاران دولت بتوانیم در روزهای پایانی و تا لحظه آخر مثل روز اول خادم و تلاشگر خوبی برای حل معضلات مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا