محموله ۸ هزار دوز واکسن کرونای برکت وارد بندرعباس شد

بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: محموله حاوی ۸ هزار دوز واکسن کرونای برکت جهت تزریق به گروه سنی بالای ۶۰ سال وارد بندرعباس شد.

به گزارش ارک خبر،محمود حسین پور با بیان اینکه محموله واکسن کرونای ایرانی شرکت دارویی برکت روز گذشته تحویل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شد، افزود: این محموله حاوی ۸ هزار دوز واکسن کرونای برکت است که به گروه سنی بالای ۶۰ سال تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۲۵۲ نفر در هرمزگان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که به ۳۶ هزار و ۲۸۷ نفر از آن‌ها هر دو دوز اول و دوم تزریق شده است.

حسین پور با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ درصد از گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد از گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال و تقریباً همه گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در هرمزگان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: سبد واکسن کرونا در استان متشکل از واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک و سینوفارم است که واکسن برکت نیز به این سبد اضافه شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال نیز از چند روز پیش در شهرستان‌های بشاگرد و جاسک و از ۱۴ تیرماه نیز در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم و بوموسی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بشاگرد ۸۰ درصد و در جاسک ۳۲ درصد این گروه سنی واکسینه شده اند، اضافه کرد: بیش از ۹۵ هزار هرمزگانی در رده سنی ۶۰ تا ۷۰ سال قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا