سقوط ماشین سازی به لیگ دسته اول به «مو» بند شد

قعرنشین رقابت های فوتبال لیگ برتر هر چند هنوز روی کاغذ شانس بقا دارد اما با گرفتن یک امتیاز دیگر توسط رقبایش سقوطش قطعی خواهد شد.

به گزارش ارک خبر، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در شب بیست و هفتم از رقابتهای لیگ برتر برابر فولاد در اهواز تن به شکست خفیف یک بر صفر داد تا همچنان ۱۴ امتیازی و در انتهای جدول قرار داشته باشد.

با اینکه ماشین سازی را باید عملاً سقوط کرده به دسته اول دانست، اما آنها هنوز روی کاغذ سقوط نکرده‌اند که اصلی ترین دلیل آن شکست شب گذشته سایپا برابر استقلال بود. البته که شانس بقای ماشین سازی به حدی پایین هست که بتوان آن را صفر دانست.

ماشین سازان ۱۴ امتیازی هستند و ۳ بازی در پیش دارند که در صورت پیروزی در هر ۳ بازی، می‌توانند ۲۳ امتیازی شوند. این امتیازی است که سایپا و ذوب آهن هم اکنون در اختیار دارند.

این در حالی است تفاضل گل ماشین سازی ۲۲-، سایپا ۱۱- و ذوب آهن ۸- است. تنها در صورتی که ذوب آهن در هر ۴ و سایپا در هر ۳ بازی باقی مانده خود با تفاضل گل‌های بالا شکست بخورند و ماشین سازی در هر ۳ بازی پیش روی خود با تفاضل گل‌های بالا پیروز شود، آنگاه به طرز معجزه آسایی تیم ماشین سازی در لیگ برتر باقی می‌ماند. اتفاقی که احتمال آن به اندازه‌ای ضعیف هست که بتوان از هم اکنون ماشین سازی را تیمی سقوط کرده حتی روی کاغذ دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا