۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن ملی و مسکن مهر به بهره‌برداری رسید

۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن ملی و مسکن مهر امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ارک خبر،محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه چند اقدام برای افزایش تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم، اظهار داشت: در نخستین قدم تحصیل زمین کردیم و یکی از فقرهایی که داشتیم، عدم تحصیل زمین بود که به دلیل تلاقی دو قانون، زمین‌های حریم شهرها را به ما نمی‌دادند که توانستیم با اصلاح قانون، اراضی حبس شده خودمان را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم شناسایی جامعه هدف، مخاطب ما بود که با ثبت‌نام گسترده توانستیم خانوارهای بدون مسکن را طی پنج مرحله شناسایی کنیم و ۲.۵ میلیون نفر ثبت‌نام کردند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳۰ هزار واجد شرایط داریم که تاکنون ۲۰۰ هزار نفر آنها آورده خود در طرح اقدام ملی مسکن را واریز کرده‌اند ضمن اینکه می‌دانیم در کدام شهر، کدام خانواده فاقد مسکن است و می‌توانیم بر اساس این اطلاعات برنامه‌ریزی کنیم.

اسلامی به گام سوم اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش تولید مسکن اشاره و اظهار کرد: در قدم بعدی آئین‌نامه‌های دولت را اصلاح کردیم و با اخذ مصوبات هیئت دولت، شورای مسکن و شورای پول و اعتبار، به وام ساخت قدرت مناسب بدهیم؛ در دوره جنگ اقتصادی، قیمت مسکن دارای تحولات اساسی شد که مسکن را غیرقابل دسترسی کرد که قیمت وام به هزینه تمام شده ساخت‌وساز ۲۰ درصد بود ولی با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، این قدرت وام به بالای ۵۵ درصد رسید.

به گفته وی، کسانی که متقاضی دریافت واحد طرح اقدام ملی مسکن هستند، با رقم جدید وام این امکان برای آنها فراهم شده است.

وی تأکید کرد: ما متعهد شده بودیم که ابتدا مسکن مهر باقی‌مانده را تکمیل کنیم و سپس طرح اقدام ملی مسکن را ظرف دو سال پیگیری کنیم که امروز ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد شامل ۲۱ هزار واحد مسکن مهر و حدود ۲۲ هزار واحد مسکن اقدام ملی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین اولاً مسکن مهر را تکمیل کردیم و ثانیاً کمبودهای زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر شامل خانه بهداشت، مسجد، مراکز فرهنگی، مدرسه و … را در این پروژه‌ها احداث کردیم.

به گفته اسلامی، ۷۱۳ هزار واحد مسکن مهر در دولت دهم تحویل شد و بقیه آن که یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر است، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شد.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۷۵ هزار واحد فرسوده نوسازی شد که راندمان ما در نوسازی بافت فرسوده تهران ۴۰ و در کل کشور ۲۰ درصد است. همچنین در این بافت‌ها ۹۰۰ پروژه نوسازی محلات داشتیم که ۵۰۰ پروژه آن بهره‌برداری شده است.

اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به کنترل قیمت مصالح ساختمانی برای افزایش تولید مسکن گفت: نکته کلیدی ما توانمندسازی مردم و خریداران مسکن است که با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، بخش مهمی از این اتفاق ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا