سر آشپز

نام غذا: کتلت قارچ

مواد لازم: سویا ۱ پیمانه، قارچ خرد شده ۱ پیمانه، سیب زمینی ۱ کیلو گرم، پیاز سرخ شده یک سوم پیمانه، سیر ۱ حبه، فلفل دلمه ای ۱ عدد، فلفل دلمه ای خرد شده ۱ پیمانه، تخم مرغ ۳ عدد، رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری، نمک و فلفل به مقدار لازم، آرد سوخاری به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا سویا را در آب گرم به مدت یک ربع خیس می کنیم. سپس با فلفل دلمه ای و یک عدد سیر چند بار چرخ می کنیم تا به صورت گوشت در آید. پیاز سرخ شده، قارچ تفت داده شده و سویا را با هم مقداری تفت می دهیم تا رنگ سویا عوض شود. سپس فلفل دلمه ای را افزوده و تفت می دهیم. رب گوجه فرنگی را در قسمت خالی تابه ریخته و تفت می دهیم تا خوش رنگ شود. بعد با باقی مواد مخلوط کرده و نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی مزه خامی آن از بین رفت از روی حرارت بر می داریم .
سیب زمینی ها را می پزیم. سپس رنده کرده و به صورت پوره در می آوریم. زمانی که کاملا سرد شد یک عدد تخم مرغ و نمک را اضافه کرده و ورز می دهیم.
از خمیر سیب زمینی بصورت گلوله شده برداشته و وسط آن را گود می کنیم. بعد از موادی که قبلا آماده کرده ایم درون آن قرار داده و جمع می کنیم. سپس در آرد سوخاری غلت داده، بعد در تخم مرغ زده شده و دوباره در آرد سوخاری غلت می دهیم. در آخر در روغن سرخ کردنی که روی حرارت ملایم است سرخ می کنیم.

الناز اشراقی

دکمه بازگشت به بالا