۶۰ درصد بزرگراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد

رئیس‌جمهور گفت: ما در این دولت از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه تقریبا به ۲۰ هزار کیلومتر یعنی معادل حدودا ۶۰ درصد رسیده‌ایم.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد پس از استماع گزارشی پیرامون پروژه‌ها، گفت: آنچه من از نکاتی که شما بیان کردید، استفاده کردم این بود که گفتید ۳۵ هزار کیلومتر راه‌های اصلی داریم که از این میزان ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراهی است و ۱۵ هزار کیلومتر باقی می‌ماند که در دست اجرا داریم و کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر دیگر باقی می‌ماند که گفتید سالی هزار کیلومتر امکان بهره برداری هست.

وی افزود: یعنی ۱۰ سال دیگر باید منتظر بمانیم که همه راه‌های کشور به راه‌های بزرگراهی تبدیل شوند. به نظر من این کار مهمی است و ریل گذاری ای برای دولت آینده است. ما در این دولت از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه تقریباً به ۲۰ هزار کیلومتر یعنی معادل حدوداً ۶۰ درصد رسیده‌ایم. ۶ هزار کیلومتر هم در دست اجرا داریم و اگر این در دست اجرا را هم حساب کنیم می‌شود تقریباً دو برابر.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما جاده‌های کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: شما گفتید ۹۰ درصد بارها به صورت جاده‌ای حمل و نقل می‌شود و بار سنگینی روی جاده‌ها هست که بخش بزرگی از آن را در آینده باید به ریل منتقل کنیم، اما اینکه امروز موفق هستیم و ۳۲۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی را به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در یک روز افتتاح می‌کنیم، جای خوشبختی است.

روحانی پس از استماع گزارش پروژه‌های استان هرمزگان، تصریح کرد: اینکه از لحاظ لایروبی امروز با تجهیزات جدیدی قادر هستید که برای همه اسکله ها عُمق لازم را به وجود بیاورید تا کشتی ها بتوانند به راحتی پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: از اینکه سه سال پیش آغاز عملیات این طرح داده شد و امروز تکمیل و به بهره برداری رسیده است بسیار خوشحال کننده است.

رئیس جمهور در ادامه این مراسم پس از شنیدن گزارش مربوط به پروژه‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: هم عدالت ورزشی و هم حضور خوب ما در مسابقات المپیک بسیار حائز اهمیت است. اینکه ایران جزء آن رشته هایی است که عدد محدودی از دنیا در آن می‌توانند شرکت کنند باعث افتخار است.

آیین بهره برداری از طرح‌های راه سازی و ورزشی آغاز شد

هشتاد و یکمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به صورت تصویری آغاز شد.

در حوزه راه سازی ۳۷ طرح بزرگراهی، بندری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل ۳۲۱ کیلومتر طرح بزرگراهی و راه اصلی در کشور، ۸ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۶ طرح بندری شامل سه پست اسکله نفتی، انواع سامانه‌های اعلام حریق، سامانه مرجع دریایی و چند طرح دیگر در استان‌های مازندران، بوشهر و هرمزگان با دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه سالن‌های چندمنظوره ورزشی ۶ هزار نفره ساری و شیراز همراه با ۲۶۴ فضای ورزشی دیگر افتتاح خواهد شد.

تکمیل می‌شود…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا