این هفته به شهرهای خود برگردید

خبرگزاری ارک – ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه پایان تعطیلات تابستان با صدور اطلاعیه‌ای، از مسافران درخواست کرد به منظور جلوگیری از تداخل برنامه سفرهای تابستانی با آغاز سال تحصیلی و خودداری از ترافیک سنگین در جاده‌ها، این هفته به شهرهای خود بازگردند.

توصیه‌هایی این ستاد برای اطلاع عموم مسافران و گردشگران به این شرح است: «با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس سراسر کشور در روز چهارشنبه، اول مهرماه و همچنین فعالیت سایر مراکز دانشگاهی و آموزشی، بنابراین به عموم هموطنان عزیز که از فرصت تعطیلات تابستان برای سفرهای زیارتی و سیاحتی بهره‌مند شده‌اند توصیه می‌شود زمان بازگشت از سفر را به گونه‌ای مدیریت کنند تا امکان حضور به موقع دانش‌آموزان در روز اول مهرماه فراهم شود.

با توجه به این که 26 و 27 شهریورماه آخرین پنج‌شنبه و جمعه تعطیلات تابستان 94 است، بنابراین توصیه می‌شود، بازگشت خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در این هفته به شهرهای خود عزیمت کنند و روزهای آغازین هفته آینده را به فراهم کردن مقدمات حضور فرزند دانش‌آموز خود اختصاص دهند تا انشاءلله دانش‌آموزان عزیز با آسودگی خاطر سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود، در مسیر بازگشت ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های احتمالی، نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

همچنین لازم است ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها و تمام دستگاه‌های عضو، ضمن آماده‌باش کامل در روزهای پایانی شهریور ماه، نسبت به ارائه خدمات مناسب سفر و اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم را معمول دارند و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام مسافران، نسبت به مدیریت سفرهای بازگشت هموطنان اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات راه‌ها با شماره 141 سازمان راهداری یا 120 راهور ناجا و برای کسب اطلاعات از وضعیت جوی و آب هوایی مسیر سفر با شماره 134 سازمان هواشناسی تماس گرفته شود و با کسب اطلاعات کافی سفری ایمن و با آرامش را برای خود و خانواده برنامه‌ریزی کنید.

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا