بازیگرانی که «سوپرایزی» برای مجیدی شدند

خبرگزاری ارک – علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی، داریوش فرهنگ و محسن تنابنده بازیگرانی هستند که این روزها با فیلم «محمد رسول الله (ص)» به روی پرده سینماها آمده‌اند، بازیگرانی که مجید مجیدی بازی آنها را بزرگترین «سورپرایز» فیلمش دانسته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، شجاع نوری بازیگر گزیده کار سینما در این فیلم نقش حضرت عبدالمطلب پدر بزرگ پیامبر را عهده‌دار است.

این بازیگر که نقش‌اش در فیلم «روز واقعه» در خاطره‌ها مانده است، درباره حضورش در «محمد رسول الله (ص)» به ایسنا گفته بود: «من با ذهنیت متفاوتی نسبت به «روز واقعه» به «محمد (ص)» رفتم و فرق عمده این فیلم با دیگر آثار ایرانی این بود که فیلم‌های ایرانی اول ساخته می‌شدند بعد جهانی می‌شدند اما فیلم «محمد (ص)» قبل از ساخته شدن جهانی شده بود. هم سوژه این فیلم جهانی است و هم ساختار جهانی دارد. عوامل طراز اول سینمای جهان در آن درگیر شده‌اند و به همین خاطر برای من فرصت بسیار مغتنمی بود. ضمن آنکه نقش حضرت عبدالمطلب پدربزرگ پیغمبر را بازی کردم که آن هم برایم خیلی ارزشمند بود. هنوز هم وقتی درباره این نقش صحبت می‌کنم حس و حال عجیبی سراغم می‌آید و خدا را شاکرم که هر چه برایم رقم خورده خوب بود و امیدوارم تا آخر هم خوب باشد.»

قبل از شجاع نوری، امین تارخ قرار بود، ایفاگر این نقش باشد.

شجاع نوری همچنین طی چند ماه گذشته فیلم «فردا» را نیز در گروه هنر و تجربه اکران داشت و به عنوان دبیر جشنواره فیلم نوجوان هم فعالیت می‌کند.

مهدی پاکدل هم که «فردا» به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش در حال اکران است در «محمد رسول الله (ص)» نقش ابوطالب عموی پیامبر و پدر حضرت علی (ع) را بازی می‌کند که فیلم از زبان او روایت می‌شود و در این فیلم چهره اش در سه مقطع سنی دیده می‌شود.

مینا ساداتی بازیگری که با «عیار14» پرویز شهبازی به سینما معرفی شد و این روزها سریال «تنهایی لیلا» را در حال پخش دارد در «محمد رسول الله (ص)» در نقش حضرت آمنه مادر پیامبر به ایفای نقش پرداخته است.

ساره بیات بازیگر دیگری که با «مقلد شیطان» وارد سینما شد و با «جدایی نادر از سیمین» معرفی شد در «محمد رسول الله (ص)» نقش حلیمه دایه پیامبر را دارد.

محسن تنابنده هم که طی چند ماه اخیر «گینس» اولین ساخته سینمایی‌اش را بر پرده سینماها داشت در «محمد رسول الله (ص)» نقش ساموئل تاجر یهودی را بازی می‌کند، نقشی که بیشتر بخش‌های آن با زبان عبری همراه است.

داریوش فرهنگ هم ایفاگر نقش ابوسفیان است که پیش از این حمید فرخ‌نژاد قرار بود، این نقش را بازی کند.

پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر(ص)، هدایت هاشمی در نقش حناطه برده آزادشده، نگار عابدی در نقش همسر حناطه و جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه دیگر بازیگران فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی هستند.

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا