اعطای تسهیلات برای پرداخت ضمانت‌نامه آژانس‌ها

خبرگزاری ارک – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارائه تسهیلات جدید برای دریافت ضمانت‌نامه مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با هدف افزایش رضایت‌مندی فعالان این حوزه خبر داد.

مرتضی رحمانی موحد اعلام کرد: از این پس فعالان این حوزه می‌توانند چنانچه در کلان‌شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز و کرج فعالیت می‌کنند، مبلغ 500 میلیون ریال ضمانت‌نامه مورد نیاز برای فعالیت خود را به صورت 50 درصد در قالب ضمانت‌نامه بانکی و 50 درصد دیگر به صورت سفته، پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین در پی تسهیلات ارائه شده، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه مراکز استان‌ها به استثنای کلان‌شهرها، می‌توانند 30 درصد رقم اعلام شده را به صورت ضمانت‌نامه بانکی و 70 درصد را در قالب سفته پرداخت کنند.

معاون گردشگری با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات مورد نظر تلاش شده است تا شرایط مطلوب برای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی لحاظ شود، گفت: این امکان هم‌اکنون در سایر شهرهای کشور نیز با ارائه 20 درصد رقم ضمانت‌نامه و 80 درصد از آن به صورت سفته امکانپذیر است.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به اینکه نحوه بهره‌برداری از تسهیلات اشاره شده هم‌اکنون به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های کشور طبق دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده و تا زمان تصویب دستورالعمل جدید فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، زمینه بهره‌مندی فعالان این حوزه را از تسهیلات و خدمات اعلام شده فراهم می‌کند.

ضمانت‌نامه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری پیش از این 5 میلیون تومان بود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش مبلغ آن را 50 میلیون تومان تعیین کرد، این تصمیم با مخالفت و اعتراض برخی از آژانس‌داران مواجه شد؛ تا آنجا که گروهی را بر آن داشت تا این اعتراض‌ها را در قالب نامه‌ای به رییس‌جمهور منتقل کنند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در پاسخ به این اعتراض‌ها، افزایش مبلغ ضمانت‌نامه صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی را مطابق قانونی دانست که سال‌ها بود اجرا نمی‌شد.

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا