دولت روحانی باید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات واکسن در اختیار بانک مرکزی قرار داد که باید تا امروز ۱۰۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شد.

به گزارش ارک خبر، در جلسه علنی نوبت صبح روز سه شنبه (۲ شهریور) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، محسن زنگنه نماینده تربیت حیدریه در تذکر شفاهی گفت: اخیراً در برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی و همچنین در داخل کشور به علت افزایش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا عده‌ای علت افزایش فوتی‌ها را عدم واردات واکسن در زمان خود می‌دانند و این اهمال را به نظام، حاکمیت و رهبری منسوب می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبری هیچ گاه در عدم واردات و تأمین واکسن جمله‌ای نگفتند. ایشان ضمن حمایت از واکسن داخلی بر تأمین نیازهای بهداشتی مردم تأکید داشتند و در همین راستا یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی با مجوز ایشان برای مبارزه با کرونا تخصیص یافت که ۹۰ درصد این منابع تاکنون محقق شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: علاوه بر این در بودجه ۱۴۰۰، ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته شد. همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ها ۱,۸۰۰ میلیارد تومان و علاوه بر آن ۱۷۰ میلیون یورو برای واردات واکسن در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت که روی هم رفته حدود ۲۵۰ میلیون یورو اعتبارات برای واردات مسکن به دولت اختصاص یافت.

زنگنه اظهار داشت: هر واکسن ۶ تا ۹ دلار است و دولت دوازدهم باید تا امروز ۱۰۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کرد اما کل واکسن وارد شده در دولت دوازدهم یک بیستم این مقدار هم نیست.

زنگنه تصریح کرد: دولت دوازدهم به وظایف خود در واردات و تأمین واکسن عمل نکرد و حتی با محدودیت سفرها مخالفت می‌کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا