معرفی راکبان موتورسیکلت های سنگین به مرجع قضائی

به گزارش ارک خبر: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: درصورت مشاهده موتورسیکلت های سنگین در محورهای استان بلافاصله متوقف و راکبان آنها به مرجع قضائی معرفی می شوند.

سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: موتورسیکلت های سنگین که میزان قدرت آنها از ۲۵۰ سی سی بالاتر باشد به دلیل شتاب بیشتری که دارند می توانند خطرات زیادی را برای راکبان و سرنشینانشان ایجاد کنند.

وی افزود: برخی مواقع مشاهده می شود که عده ای با این نوع موتورسیکلت ها اقدام به انجام حرکات نمایشی، مارپیچ و حرکت با سرعت زیاد در محورهای استان می کنند که این اعمال هم می تواند حوادث جبران ناپذیری را برای راکبان و سرنشینان این نوع موتورسیکلت ها ایجاد کند و هم برای سایر خودروهایی که در جاده ها تردد می کنند خطرآفرین و حادثه ساز است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به نمونه ای از حادثه ای که برای راکب و سرنشین یک موتورسیکلت سنگین در محور “شهرضا” به “اصفهان” رخ داده بود اشاره کرد و اظهار داشت: در این حادثه ۲ برادر جوان که یکی از آنها راکب و دیگری سرنشین موتورسیکلت بودند شبانه با سرعت غیرمجاز در این محور تردد می کردند که یک دستگاه کامیون بدون رعایت حق تقدم وارد جاده شده و با این موتورسیکلت برخورد می کند و این حادثه منجر به فوت هر ۲ برادر می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت های سنگین برابر قانون پلاک نمی شوند و به آنها اجازه تردد در راه های شهری و برونشهری نیز داده نمی شود تصریح کرد: براین اساس ماموران پلیس راه استان هم در صورت مشاهده این نوع موتورسیکلت ها بلافاصله آنها را توقیف خواهند کرد.

وی ازمعرفی راکبان موتورسیکلت های سنگین به مرجع قضائی خبر داد و گفت: طبیعتاً اگر این موتورسیکلت ها به صورت قاچاق تهیه شده باشند مجازات سنگین تری برای راکبان آنها در نظر گرفته می شود.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: در صورتی که برخی افراد مجوز استفاده از این نوع موتورسیکلت ها را در پیست های موتورسواری داشته باشند بایستی با هماهنگی های قانونی موتورسیکلت خود را به وسیله خودروهای یدک کش به داخل پیست ها حمل و سپس در این مکان از آنها استفاده کنند.

این مقام انتظامی به راکبان متخلف موتورسیکلت های معمولی نیز هشدار داد و گفت: برخورد با حرکات نمایشی، مارپیچ، سرعت غیر مجاز و دست زدن به اعمال خطر ساز فقط مربوط به موتورسیکلت های سنگین نیست و موتورسیکلت های معمولی نیز در صورت انجام این گونه تخلفات متوقف و به پارکینگ منتقل می شوند.

سرهنگ زارع گفت: در همین رابطه طی ۵ ماهه امسال ۴۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در محورهای استان متوقف و با راکبان آنها برخورد قانونی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: توصیه ما به همه موتورسواران این است که حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و به قوانین و مقررات احترام بگذارند و با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از انجام هرگونه حرکات نمایشی، سرعت و سبقت غیر مجاز و اعمال حادثه ساز پرهیز کنند تا انشاء الله هم خود در امنیت و سلامت کامل به مقصد برسند و هم باعث بروز حادثه برای سایرخودروها، موتورسواران و عابران پیاده نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا