بارش باران در نوار شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق شمالی کشور شاهد باران و در دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش ارک خبر،محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق شمالی کشور شاهد باران و در دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود؛ البته این شرایط در استان گلستان و فردا در خراسان شمالی با شدت کمتری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این میان افزایش وزش بادهای ۱۲۰ روزه که هشدار نارنجی سازمان هواشناسی را هم در پی داشت در مناطق جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان مانند زابل، هیرمند و هامون با وزش تندباد همراه خواهد بود که احتمالاً طوفان شن نیز در پی خواهد داشت.

اصغری اظهار کرد: این شرایط البته ضعیف‌تر در شرق استان کرمان و در بخش‌های جنوبی‌تر و در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود و سرعت وزش باد در ایلام و خوزستان هم در حد خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده با شیب نسبتاً زیاد دمای بیشتر مناطق کشور افزایش می‌یابد و این گرم شدن استان‌های خوزستان، ایلام و حتی بخش‌هایی از بوشهر را شامل می‌شود و شیب دما تا ۴۹ درجه و بالاتر نیز خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی در مورد دمای پایتخت نیز خاطرنشان کرد: در تهران در ۲۴ ساعت آینده با افزایش دما مواجه خواهیم بود، اما پس از آن کاهش دما رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا